21 Şubat 2012 Salı

Kur'an-ı Kerim Okuyan Bir Gencin Hikayesi


Bir genç hafızlığını tamamlarken hergün sabaha kadar Kur'an'ı hatmeder.Bundan dolayı da sabah derslerine yorgun ve bitkin olarak çıkar. Durumu öğrenen hocası Kur'an'ı bu şekilde okumasını arzu etmediği için bir gün onu karşısına alır ve:
-''Evladım! Biliyorsun Kur'an,indiği gibi okunmalıdır . Bu gece sen Kur'an'ı,karşın da ben varmışım gibi oku.''
Genç gider ve Kur'an'ı hocasına okuyormuş gibi okur.Sabah huzura geldiğinde :
-''Efendim, bu gece yarısına kadar Kur'an'ın ancak yarısını okuyabildim.''der.
Bunun üzerine hocası :
-''Pekala bu gecede EFENDİMİZ'E okuyor gibi oku!''emrini verir.
Talebe şaşkınlık ve heyecan içinde Nebiler Serveri'ninhuzurun da olduğu düşüncesiyle o gece daha dikkatli okur .Ertesi gün de üstadına Kur'an'ın ancak dörtte birini okuyabildiğini söyler.Üstadı talebesindeki manevi yükselişi görünce :
-''Bugün de o emin melek Cebrail'in Efendimiz'e (S.A.S.)tebliğ ettiği anda dinliyor gibi oku!''der.
Talebesi ertesi gün :
-''Vallahi üstadım, bugün ancak bir sure okuyabildim.'' der.
Üstadı son adımı atar:
-''Evladım! Şimdide onu binlerce hicabın verasında bulunan Yüce Rabbimiz'in huzurunda okuyor gibi oku!Düşün ki O seni dinliyor ve Kur'an'ı senle mukabele ediyor!''
Talebe ertesi gün gözyaşları içinde üstadına gelir ve şöyle der :
-''Üstadım! Fatiha'dan başladım ilk ayetleri okudum;ama 'İyyake na'budu'demeye bir türlü dilim varmadı.Çünkü 'Sadece sana kulluk yaparım!' diyemedim.''
Allahim bizleri sadece sana kulluk edenlerden eyle..
alıntı

11 yorum:

  1. Allahım bizleri sana kulluk edenlerden eyle amin yüreğine emeğine sağlık arkadaşım sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Amin Sayan Hanım...Okuyup yorumladığınız için..İyi geceler, sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Aaa! Başka kime kulluk yapacakmış ki?:)))

    YanıtlaSil
  4. yarenciğim senin yazılarını okumaya bayılıyorum çok teşekkür ederim ..saolasın kaleminin mürekkebi hiç bitmesin...sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  5. rabbim ona layıkıyla kulluk eden kullarından eylesin. Kur'an-ı Kerim gerçekten de normal bir kitapmış gibi okunmamalı, manasını düşünerek Allah( C.C)'ın huzurunda okuyormuş gibi okunmalıdır. Yürekten teşekkür ederim, saygı ve selamlarımla

    YanıtlaSil
  6. Müjdeciğim, elbette Allah'tan başkasına kulluk yapılmaz.. Ama hakkıyle yapmak bizler ne kadar hakkını verebiliyoruz acaba? Sanırım bu çocukta düşünsene O Yüce Yaratıcıyı karşında olduğunu ve ona okuduğunu hissetmesi bile insanı nasıl heyecanlandırır..Rabbim bizleri kendine layık, O'nun rızasına uygun olarak kulluk yapanlardan etsin inşaallah..

    YanıtlaSil
  7. Naliyacaığım çok teşekkür ediyorum canım sağol..Rabbim bizleri hep böyle güzel, faydalı, hayırlı bilgileri paylaşmayı ve faydalanmayı nasip etsin canım.. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. Amin Buroç arkadaşım.. Değerli yorumunuz için ben teşekkür ediyorum.. Haklısınız Kur'an sıradan bir kitapmış gibi görüp baiste almayalım, ne de ona çok fazla kutsiyet yükleyerek kendimizden uzaklaştıralım.. O'nu gereği gibi okuyalım, öğrenelim, anlayalım ve yaşayalım.. Çünkü bizim Hayat rehberimiz bir nevi, hayatımızı KUr'an ışığı çerçevesinde yönlendirirsek yanılmış olmayız.. Hoşça ve dostça kalın..

    YanıtlaSil
  9. "İkra"
    Rahmân ve Rahîm (olan) Allah'ın adıyla
    1. Yaratan Rabbinin adıyla oku!
    2. O, insanı bir aşılanmış yumurtadan yarattı
    3. Oku! Rabbin, en büyük kerem sahibidir
    4. O Rab ki kalemle (yazmayı) öğretti
    5. İnsana bilmedikleri şeyi öğretti "
    İlk ayeti kerime buydu Alak suresinin ilk beş ayeti...Ve bizler onu ölülerin ardından okunan kitap yaptık :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eyyyyy Vahyinnn Sahibi bırakma elimiziii aminnnnn ecmaiiinnn😢

      Sil
  10. Haklısınız Muammer Bey..İşin kötüsü insanların zihninde ki bu yargıyı silemiyorsunuz..İlk emir "OKU" iken bizler okuyup anlamak yerine başka amaçlarımız için kullanma yolunu seçmişiz..
    "İnmemiştir hele Kuran şunu hakkıyla bilin
    Ne mezarlıkta okunmak ne fal bakmak için."MEHMET AKİF ERSOY
    değerli yorumunuz için çok teşekkür ediyorum..sağolun..

    YanıtlaSil

YENİ KİTABIM YOLCULUK ÇIKTI!

Uzun bir aradan sonra merhaba diyerek yeni döneme başlamak istiyorum. Bir süredir bloğumdan ve   değerli blog arkadaşlarımdan uzak kaldım. S...