7 Şubat 2012 Salı

İnsanlık!!!


Yetimin yırtık çorabında dikiş;
Dul kadının evindeki namus olmaktır insanlık.
Kibirli zenginin yüzüne tükürük;
Fakirin sofrasındaki ekmeğe soğan olmaktır insanlık.
İşverenin yüreğinde vicdan;
İşçimin yanağında emeğin kiri olmaktır insanlık.
Edepsiz güzele çirkin;
İffetli çirkine huri diyebilmektir insanlık.
Kürklüye bakıp isyan etmek değil;
Üryana bakıp şükremektir insanlık.
Kambur nenemin dilinde dua;
Beşikteki bebeme gelecek umudu olmaktır insanlık.
Alnı zalime karşı dik;
Allah'a karşı secde yapmaktır insanlık.
Haksızlığa susup köpekleşmek değil;
Haykırıp sürgün olmaktır insanlık
Ömrü boyunca arkalarda görünmez kahraman olup
Sadece er kişi niyetine dendiğinde en önde olmaktır insanlık
Şimdi çığlık oluyorum size ey insanlar:
Biz insan mıyız?
*ALINTI..

5 yorum:

  1. hiç sanmıyorum hanife'cim gerçekten insan olabilen çok az,çoğu göstermelik insan.yardımın ve insanlığın bie reklamı yapılır oldu bu ülkede.
    güzel paylaşımdı,sağol canım..

    YanıtlaSil
  2. Haklısın Reyhancığım.. Maalesef herşeyimiz gösteriş oldu.İnsanlığımız bile.ben teşekkğr ediyorum değerli yormun için sağol canım..

    YanıtlaSil
  3. Hanife'ciğim çok güzel bir paylaşım yapmışsın. Okuyunca insanın sorası geliyor gerçekten: Biz insan mıyız? Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet maalesef Nurtenciğim, unuttuk insanlığımızı da herşeyde olduğu gibi..Teşekkürler canım.

      Sil
  4. Haksızlığa susup köpekleşmek...valla 8 yıldır olanbiten haksızlıklara susanlar bu şiiri okusunlar, yalnız koskoca orduyu içeri aldılar, kolay kolay ses çıkartacak insan kalmadı hepimiz köpekleşme yolunda yürüyoruz:(((zaten kötülerin kazanması için iyilerin SESSİZ kalması yeterlidir..

    YanıtlaSil

YENİ KİTABIM YOLCULUK ÇIKTI!

Uzun bir aradan sonra merhaba diyerek yeni döneme başlamak istiyorum. Bir süredir bloğumdan ve   değerli blog arkadaşlarımdan uzak kaldım. S...