10 Kasım 2012 Cumartesi

Beni Görmek, Yüzümü Görmek Değildir..

1929 yılı 10 Ağustos günü, Atatürk, o zaman Paris Büyükelçisi olan Fethi Okyar’ın Büyükdere’deki yalısına misafir olmuştu. Fethi Okyar Cumhurbaşkanı için bir akşam ziyafeti hazırlamıştı. Cumhurbaşkanının yalıda bulunduğunu duyan halk, onu görebilmek için buraya toplanmıştı.

O günlerde Atatürk’ün çok hasta olduğu, yataktan çıkamayacak bir durumda bulunduğu söylentisi vardı. O gün Atatürk yalının balkonuna çıktı. Kendisini görmek için caddelerini dolduran halkı selamladı, sonra şöyle dedi:

-“Benim için zahmet ediyorsunuz, mahcup oluyorum. Beni görmek demek, behemehal yüzümü görmek değildir. Benim fikirlerimi, duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir.

Ankara’dan buraya gelmeden evvel işittim ki, hakkımda hastanededir, eli ayağı tutmuyor, ölümü mümkündür, demişlerdir.”

Bu sırada halk coşmuştu ve hep bir ağızdan:

-“Kahrolsun düşmanlarımız” diye bağırmışlardı.

Atatürk sözlerine şöyle devam etti:

-“İşte karşınızdayım. Sıhhatteyim, elim ayağım tutuyor. Kendi gözlerinizle görüyorsunuz ki, sapasağlamım, kuvvetim yerindedir. Sizlere eskiden beri olan sevgim yerindedir. Siz bu akşam benim karşımda milletin bir gölgesi, bir timsalisiniz. Size seslenirken, bütün millete sesimi işittireceğime inanıyorum. İşitiniz ve işittiriniz, sizin için sıhhatini, ömrünü bu göreve veren adam sahnededir, sizin için çalışacaktır. O, sizin için yaşıyor, benim kuvvetim size olan sevgim ve sizin bana olan sevginizdir. Bu millet, bu memleket dünyanın en geçerli bir varlığı olacaktır. Ben bunu kendi gözlerimle görmeden ölmeyeceğim.”

Halk:

-“Çok yaşayın, var olun” diye çılgın bir sevinçle Atatürk’ü alkışlıyordu.

Atatürk o gece son derece neşeliydiler.

O gece Ertuğrul yatı ile Marmara’da bir gezinti yapmayı arzu etmişlerdi.

-“Bu gezintimiz sabaha kadar sürecektir” dedi. Saat birde Denizyolları Genel Müdürü Sadullah Bey İstanbul Radyosu müdürlüğüne şu telsizi göndermişti:

“İstanbul telsiz telefon şirketine;

Gazi Hazretleri, radyo heyetine teşekkür ediyorlar ve kendi intihap edecekleri bir iki gazel ve şarkı okutulacak olursa, memnun olacaklarını ilave buyurmuşlardır.”

O gece radyoda emektar musiki heyeti tarafından Atatürk’ün neşesi için en güzel şarkılar ve seçme eserler okudular.1

1 Niyazi Ahmet Banoğlu, Nükte ve Fıkralarla Atatürk, İstanbul 1978, s. 15-16.

Kaynak: Atatürk’ten Gençliğe Unutulmaz Anılar, Ahmet Gürel, Mayıs 2009

8 yorum:

  1. Hanife Hanım, 10 Kasım günü Atatürk'le ilgili bu "anekdotu" okumamıza vesile olduğunuz için teşekkür ediyorum. Benzeri yaşanmış gerçekleri okumamız sonucu Atatürk'ün ne denli bir vatansever, milleti için yola çıkan bir lider olduğunu bir kez daha göreceğiz. Umuyorum ve biliyorum ki; bugün Atatürk'e en ağıza alınmayacak sözlerle saldıran güruh O'nun hayatını, yaptıklarını okumuş olsa O'na saldırmayı bırakın saygı duymayı seçecektir. Atatürk'e saldıran zavallılar otursun iki satır yazı okusunlar Atatürk dönemi ile ilgili. Aklı başında bir insan bu vatanı kurtarmış bir liderine asla saldırmaz. Bu dünyanın hiç bir ülkesinde görülmüş şey değildir. Lakin bunu yapanlar inanıyorum ki kendi karanlıklarında boğulup gideceklerdir. Tekrar teşekkür ediyorum size. Her vesile ile Atatürk'ü bu millete anlatmak aydınların ve eli kalem tutanların görevi olmalıdır. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  2. Eskiden yani AKP'den önce trt de Atatürk'ün sevdiği şarkılar çalınır, Kurtuluş filmi gösterilirdi...artık yapmıyorlar...yapmasınlar biz youtube'da açar efeleri izler, Müzeyyen Senar'dan Rumeli havaları dinleriz...ruhu şad olsun..
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  3. Keşke okuyabilsek, keşke okumayı seven bir toplum olsak.. Maalesef bazı şeyleri okumadan kabul ediyor, okumadan reddediyoruz.Kulaktan duyulan doğru yanlış bilgilerle ahkam kesiyoruz.Sizinde ifade ettiğiniz gibi, Atatürk'e hakaret etmekten çekinmeyen kimseler O'nu öğrenmeye anlamaya çalışsa eminim saygı duyacaktır.
    Hüseyin Hocam paylaşımıma katkılarınızdan dolayı teşekkür ediyorum.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  4. Müjdeciğim bak ben de fon müziği yaptım.:) Atatürk'ün sevdiği şarkıları.. Demokrasilerde çare tükenmezmiş canım. Öpüyorum ikinizide sevgilerimi gönderiyorum..

    YanıtlaSil
  5. Sağol canımmmm eline sağlık:)))
    tekrar öpüyoruz sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Yüreğine sağlık canım, Atamızı saygıyla anıyoruz, nur içinde yatsın, Ona hak ettiği değeri gösteremiyoruz.
    sevgilerimle iyi pazarlar canım.

    YanıtlaSil
  7. Amin siyahkuğum. Haklısın nankör bir millet olduk çıktık. Ama son dönemlerde gösterilen toplu tepkiler ümit verici.
    Teşekkür ediyorum siyahkuğum katkın için.. öptüm sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. 10 KASIM KUTLU OLSUN...

    SEVGİLER...

    YanıtlaSil

YENİ KİTABIM YOLCULUK ÇIKTI!

Uzun bir aradan sonra merhaba diyerek yeni döneme başlamak istiyorum. Bir süredir bloğumdan ve   değerli blog arkadaşlarımdan uzak kaldım. S...