2 Mayıs 2012 Çarşamba

Işık ışıktır görene, ışıktan köre ne?

     
Bilmeyen ne bilsin seni, Gamlanma deli gönül..
Gönülden anlamayana, Bağlanma deli gönül..
İçi tatlı özlü yemiş, Kırıldıkça ballanır
Sendeki seni koyup, Avlanma deli gönül..

Bu görünen ben değilim, Ben ben dediğim nedir?
Dilimle söz söyleyen, Sözü söyletenmidir?
Baştan ayağa gömleksem, İçimdeki ben midir?
Sureti ben sanıp da, Avlanma deli gönül..

Sinenin içindekini, Aldanıp gönül sanma
Varacağın o menzili, Tesbih, seccade sanma..
Attığın üç beş adımla, Yollar tükendi sanma
Yolların başındayken, Sallanma deli gönül..

Padişaha vasıl olan, Elbet olur padişah
Sırların sırrı onda; La ilahe illAllah..
Görmeyerek yol yürüyen, Bela bulur ahü vah
Sarayda vahdet vardır, Canlanma deli gönül...

Mevlâna 

2 yorum:

  1. Mesnevi evdeydi ama Ankara'ya gelince abimin evinde kaldı:((aslında çok merak ediyorum Mevlana'nın eserlerini...okuyacak öyle çok şey biriktiki hangisini alacağım şaşırdım..bir de bu aralar siyasi kitapları daha çok alıyorum..komplo teorileri vs. acaba Mevlana evrenin sırrını mı arıyordu? Ama düşünerek çok zor sanırım Einstein da bunu arıyordu ikisinin yolları farklı..hangisi başarılı olur diye düşünüyorum bazen Einstein diyor aklım..çünkü salt düşünerek olamaz gibime geliyor...yine de alacağım kitabını doğum yerim Konya annem hep "senin ilk adımlarını Mevlana türbesinde attırdım" derdi en azından bunun için almam lazım:))

    YanıtlaSil
  2. Evet haklısın Müjdeciğim, okunması gerekli kitaplardan biri düye düşünüyorum Mesnevi..Ben de okumadım.Ama ilk fırsatta okumak isterim. Bazan denk geldikçe parça parça okuduğum oluyor, ama tamamını okumadım.Ben siyasi kitapları da, siyasi konuları da sevmiyorum. Geriyor beni.Oysa ben benim daha fazla pozitif olmamı sağlayacak şeylere ihtiyaç duyuyorum. Yani ruhuma yönelik yazılar eserler..Mevlana dünyaya mal olmuş gönlü, sevgi, hoşgörü, aşk deryası bir usta bir veli..Einstein' da öyle ama O fikir adamı, bilim adamı. Mevlana GÖNÜL ADAMI, arada ki fark bu..:)yorumun için teşekkürler Müjdeciğim, sevgilerimi iletiyorum..Hoşça ve dostça kal..

    YanıtlaSil

YENİ KİTABIM YOLCULUK ÇIKTI!

Uzun bir aradan sonra merhaba diyerek yeni döneme başlamak istiyorum. Bir süredir bloğumdan ve   değerli blog arkadaşlarımdan uzak kaldım. S...