3 Temmuz 2012 Salı

Kin Ve Din..


İslamiyet kin dini değil,muhabbet dinidir.Kinlerini din haline getiren ham kişilerin kalın kafalarına bu gerçeği sokmak lazımdır.İslamiyet şefkat, yumuşaklık, güzel nasihatler, ikna edici öğütler, güzel tebliğ ve merhamet dinidir.
Din kardeşi olan mü’minlere kalbinde kin besleyen kimseler,asla olgun Müslüman sayılamazlar.
Kin ve düşmanlıkla Müslümanlar paramparça olurlar, yeryüzünün düzeni bozulur, cihan fesat yangınları içinde kalır.
Müslüman, sabır ve tahammül sahibi olacaktır.Hatalı, günahkar, isyankar din kardeşlerini her şeyden önce şefkatle, dostça, arkadaşça yola getirmeye çalışacaktır.
Müslümanlar arasındaki ferdi münasebetlerde kine, düşmanlığa, şiddete yer yoktur.
Din kardeşin hatalar, noksanlar, günahlar, isyanlar içinde yüzüyorsa o hasta demektir.Hastayı şefkatle, sabırla, tahammülle tedavi etmek gerekir.
Aranızda fikir ihtilafı var diye din kardeşine nasıl kin besleyebilirsin? Ya sen yanılıyorsan?.. Şayet o yanlış düşünüyorsa, kin ve adavetle onu doğru yola getirebileceğini zannediyorsan sen pek kalın kafalı bir Müslümansın.
Allahü Teala Kur’an-ı Kerim’de mealen, “Kötülüğü iyilikle karşıla.Öyle yaparsan sana düşman olan kişinin sadık bir dost olacağını göreceksin” , buyuruyor.Bu ilahi buyruktan ibret alsana!
Kin, düşmanlık, kırıcılık, her kişinin kârıdır.Sen, kini bırak da muhabbet eri olmaya bak.
Resulullah Mekkeli kafirlerin zulümlerinden pek bunalmış, yanına Zeyd ibn Hariseyide alarak İslam’ı anlatmak için Tâif’e gitmişti.Tâifliler onu çok kötü karşıladılar.Alay ve hakaret ettiler.Terbiyesiz çocukları, ayak takımını, serserileri aleyhine kışkırtıp sokaklarda taşlattılar.Âlemlerin yaratılmasına sebep olan o Yüce Peygamberi çok incittiler.Toz toprak içinde kaldı, yaralandı, berelendi; ayaklarından akan kanlarla ayakkabıları vıcık vıcık doldu.Bu hâl üzere şehirden dışarı çıktılar.Kalbi kırık, gönlü hüzün içinde yol kenarında biraz oturup dinlenirken Hakk Teâlâ Cebrâil aleyhisselamı ona gönderdi.Cebrail dedi ki:
__Hakk Teala beni sana gönderdi.Sana selam ediyor.Dağlar meleğini benim yanıma kattı.Senin emrine verdi.Dilerden o meleğe emret.Şu dağları, sana zulmeden bu kavmin başına geçirsin, şehirlerini hâk ile yeksân etsin…Resulullah Efendimiz, üzerinden kanlar aktığı halde Cebrail aleyhisselama şu cevabı verdi;
__ Ey kardeşim Cebrail! Benim kavmim cahildir.Ümid ederim ki, Hakk Teala’nın lûtuf ve inâyetiyle gün gelir hidayete ererler.Müslüman olurlar.Dağlar meleğine selam ederim, bir şey yapmasını istemem.
İşte ey Müslüman! Sen böyle bir peygamberin ümmeti olarak engin bir sabır, tahammül, şefkat sahibi olacaksın. Senin dinin kin dini değildir.Unutma ki, gerçek Müslüman bir muhabbet fedaisidir.
Müslümanın kalbindeki şefkat, merhamet, muhabbet, ülfet, ünsiyet, mürüvvet ve kerem hisleri o kadar geniştir ki, o faziletler ona bütün cihanı kucaklayacak, İslâm’ ın nurlarını her tarafa yayacak bir istidat verir.
Duymadın mı, Rabbimiz Musâ peygamberi Firavun’a gönderirken(mealen) “firavun’a git, o çok azgınlaştı.Ona yumuşakça nasihat et.Ola ki doğru yola gelir”, buyurmuştur.
Senin din kardeşn sana öz kardeşinden daha yakındır.Ne hakla ona kızıyor, darılıyorsun, kin besliyorsun?
 Emr-i mâruf ve nehy-i münker(İyiliği emretmek,kötülüğü men etmek) yapacaksan, önce şefkatle, dostça, muhabbetle başla işe.
Yeter! Bitsin artık bu kinler, dinsiz çekişmeler, düşmanlıklar!...
Parolamız muhabbet olsun.
Kin değil, sevgi…

ALINTI

4 yorum:

  1. Yaren'ciğim din ile kin aslında yanyana gelmemesi gereken iki sözcük, geçenlerde Tayyip, "kininize sahip çıkın" demişti ya, hiç unutamıyorum adamda Atatürk'e ve cumhuriyete, askere, laiklere nasıl bir kin varsa artık her konuda, her şeyde belli ediyor. İmam Hatip'te mi bu hale getirildi bu adam, doğuştan mı böyleydi, ailesi mi çok kindardı bilemiyorum artık...ama çoğu dinci (dindarlar değil)Tayyip kadar kindar, mesela bugün facebook'ta bir paylaşım gördüm, bir dinci forum sitesi mi, dinci facebook sayfası mı bilmiyorum (sitenin ismi yoktu bulamadım) altın madalya alan atlet kızımızın resmini basmış, kızcağız sırtına Türk bayrağı almış sevinçle, kaslı, adaleli, erkek sanırsın, dişilikle alakası yok bir vücut...hani kafa kısmını görmeyen kadın atlet mi, erkek atlet mi anlamaz..buna rağmen o kaslı,adaleli, dişilikten uzak fotoğrafa dinciler iğrenç ve kindar yorumlar gönermişlerdi..hatta bir tanesi "kahpe Türk bayrağıyla poz vermiş bir de" demişti. Bu kadar kindarlarla işimiz zor canım. Beyinleri iki bacaklarının arasına sıkışıp kalmış, yani üzerinde atlet, şortla koşan insanları görüp de akıllarına seks geliyor başka bir şey gelmiyor! Ya bunlar 24 saat akılları orada herhalde bir de dincilermiş!!!Nasıl oluyor anlamıyorum bizler atletleri, yüzme sporundaki mayolu insanları görünce aklımıza cinsellik gelmiyor ama dincilerin geliyor..
    sevgilerimle canım Bücürük ile öptük:)

    YanıtlaSil
  2. Evet Müjdeciğim, din ile kin yan yana olamaz.İslam hoşgörü, güzel ahlak,şevkat, merhamet, sevgi dinidir..Tayyibin kinini güdüyor olması, İslam dininin bir gereği değil.Kaldı ki, bir ülkeyi yöneten başbakanın halkına kin gütmesi ve onun gereği gibi halkına zulm etmesi kabul edilecek bir durum değil asla..Bu tutum ülkeyi bölmekten parçalamaktan ve halki birbirine düşman etmekten başka bir işe yaramaz.Bu duruma düştüğümüz de alenen ortada..Yani ben de anlamıyorum, nasıl bir düşünce sistemi var bu tarz düşünenlerde..Sanki erekler potansiyel sapık, (değerli erkek arkadaşlarımı dostlarımı tenzih ediyorum. Aslında bu cümleyi kullanırken bile zorlanıyorum..) Tüm kadınlar da f....e onların gözünde.. Yok böyle bir şey arkadaşım.. Kişinin yaşadıkalrı kendini ilgilendirir. Kimse kimse hakkında hüküm veremez.O bahsettiğin haberi ben de gururla mutlulukla okudum.. Şunu açık yüreklilikle ifade etmek istiyorum, ben dinimi ne Tayyip, ne Ali, ne Veli ne bilmem kimin düşünceleri, davranışlarından değil, direk Allah'ın kitabı ve peygamberin kuranı nasıl yaşadığı bağlar..ONu okuyup öğrenmeye gayret ederim.Ben de seni ve bücürüğü öpüyorum canım..sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Dinde kin olmaz çok güzel bir yazı canım yüreğine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Senin de okuyan ve yorumlayan gözlerine, aklına, fikrine, gönlüne sağlık siyahkuğum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil

YENİ KİTABIM YOLCULUK ÇIKTI!

Uzun bir aradan sonra merhaba diyerek yeni döneme başlamak istiyorum. Bir süredir bloğumdan ve   değerli blog arkadaşlarımdan uzak kaldım. S...