20 Temmuz 2012 Cuma

Dost ile Dost muyuz?

...Nasılki sizi evine davet eden ve sizden en ufak bir beklentisi olmayan bir arkadaşınızın, siz daha gelmeden sizin sevdiğiniz yemekleri, yatacağınız yeri, sizin memnun kalacağınız hizmetleri s hazırlamaya girişmesi, bu arkadaşınızın size olan sevgisinin ciddi bir delilidir. Ve aynı zamanda bu yapılanlar sizinle yakınlığa, yürekten dost olmaya bir davetiyedir. İşte, Alemlerin Rabbi olan Allah, her şeyden yüce, hiçbir şeye muhtaç olmadığı halde bizi kendi mekanına davet etmişti. Hem de biz gelmeden önce sevdiğimiz ve sevebileceğimiz her şeyi hazırlamıştı. En aciz olduğumuz zamanlarda bizi en fazla seven ve bize en sevgili olan hizmetkarlarını emrimize vermişti. Gözlerimizi açtığımız yüzler, yüzlerin en sevgilileri, gördüğümüz gökyüzü mavilerin en güzeliydi, sevmiştik. Toprağın kahverengisini, denizin mavisini, ağacın yeşilini tereddütsüz beğenmiştik. Bize ikram ettiği ellerimizi, ayaklarımızı, gözlerimizi dünyalara değişmezdik. Oysa mecbur değildi bunca güzelliği bir arada yaratmaya, bunca ikramın hiçbirini yapmaya… Öyle ise mecbur olmadığı halde bu kadar ikramlara boğması dostluğa açık bir davetten başka bir şey olamazdı.

Nihayetsiz bir sukunet ve tevazuyla “Ben gelmeye hazırım, ya siz hazır mısınız? İkram etmeye hazırım, benim verdiklerim müstesna ikram edecek bir şeyiniz yok, esirgeyecek misiniz? Ben sizden gelecek her türlü sıkıntıya, mihnete razıyım, yeter ki af dileyin bağışlamaya hazırım, ya siz benden gelebilecek sıkıntılara katlanmaya sabredebilecek misiniz? Çağırın, çağrınıza icabet etmeye hazırım, siz benim çağrılarıma açık mısınız? Ben dostum!” diyordu yücelerin yücesi Allah. “Ya siz dost musunuz?”…

Lebbeyk! Allahümme lebbeyk!…

“Keşke bizi de çağırsa” demiyor muyduk dost için, dosta dostluğu ispat için. “Hazırım!” diye dostluğumu ilan edebilmem içindi çağrılar, ibadetler bunun içindi. İcabetin olmadığı bir dostluğun tasavvuru elbette mümkün değildi. Mümkün bir dostluğu daha kurulmadan iptal etmek, kurulmuş bir dostluğu riske etmek için acaba kaç çağrı beklemem gerekirdi? ...


23 yorum:

  1. Nihayetsiz bir sukunet ve tevazuyla “Ben gelmeye hazırım, ya siz hazır mısınız?

    Hayırlı ramazanlar..Çok güzel bir yazıydı..
    Fon da nefis..

    YanıtlaSil
  2. çok güzel bir yazı paylaşmışsın canım...
    hayırlı ramaznlar....

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler,Murat Bey. Beğeni ve yorumunuz için..

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ediyorum gurmeşirine arkadaşım.. Sen de sağ ol. Sana da hayırlı ramazanlar, hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
  5. Dost ile dostuz. Saygılar Hanife Hanım.

    YanıtlaSil
  6. Bilmiyorum..emin değilim...yaratıcının bıraktım insanı bir kediyi, bir yunusu, bir foku, bir pengueni, bir ceylanı bile sevdiğini sanmıyorum. Ama yaratıcı zaten öyle kutsal kitaplarda anlatılan gibi bir şey değilse bu gayet doğal..yani duygularıyla hareket eden bir yaratıcı yok belki karşımızda...yaratan, son derece mantıklı ama acımasız bir sistem kuran bir yaratıcı var belki de..bu durumda kimseyi sevdiğini, o sevmediği insanlardan sevgi filan beklediğini, ibadet beklediğini de düşünmüyorum...keşke yanılıyor olsam...sevgiler Yaren'ciğim

    not: Yorum yazıp yazmamakta tereddüt ettim, hiç yazmasam belki daha iyiydi onu da bilemiyorum:)yazılarına niye yorum yapmıyor deme diye yaptım..çünkü çok aykırı şeyler düşünüyorum bu konularda...anlıyorsun değil mi?

    YanıtlaSil
  7. Teşekkürler Hüseyin Hocam..Benden de saygılar, selamlar

    YanıtlaSil
  8. Müjdeciğim, öncelikle belirtmek isterim ki,kendini yazılarıma yorum yapmak için zorunlu hissetme..İçinden gelmiyorsa yorum yapma..Kaldı ki benim düşüncemi de sen biliyorsun. Düşünce düşüncedir. Düşünceler paylaşılmalı. paylaşılmadıkça, zihinde çok farklı boyutlara ulaşabiliyor. Paylaşılmalı ki duyulan yazılan farklı bir düşünce ile belki de düşünce yön değiştirecektir..Senin düşünce sisteminde öncelikle; yaratıcıdan ne anladığına bakmak lazım diye düşünüyorum..Benim anladığım anlamda, benim Rabbim merhametlilerin en merhametlisi.İnsanlara hayvanlara ve diğer canlılara merhamet göstermeyen ise, iç dünyasında sorunlu, merhamet, şefkat, sevgi duygularını öldürmüş, Allah'tan uzaklaşmış hasta ruhlu insanlardır, diye düşünüyorum..Mesela ben sen deki şefkat, merhamet, doğruluk ve dürüstlük gibi erdemli davranışlarına hayranım.. Sana göre düşünmemem gerekir diye düşündüğün şeyler,bana göre sen deki aşırı merhamet duygusundan kaynaklı bir nevi aşırı derecede sitemin bir sonucu diye düşünüyorum..
    Müjdeciğim yazıyı okuyup yorumunu paylaştığın için çok teşekkür ediyorum canım sağ ol..Öptüm seni ve bücürüğü. sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  9. Canım, yanlış anlama olmasın içimden yorum yazmak geliyor ama aykırı şeyler yazacağım için acaba seni üzer miyim diye tereddüt ediyorum...yorumumda gerçek duygularımı gizlemek ya da gerçek olmayan şeyler yani yalan yere hııı ben de inanıyorum bunlara demek s istemiyorum...içimden ne geliyorsa onu yazıyorum..bu arada hakkımdaki tahlilin gayet doğru:)iyi geceler canım

    YanıtlaSil
  10. Bak teşekkür etmeyi unuttum, sağol hakkımdaki güzel düşüncelerin için..bu arada ben hasta ruhlu insanları kasdetmedim...yani hayvanların hayatta kalmak için birbirlerini yemelerini kasdettim...bu sistemi Allah kurduysa o zaman neden ceylanı aslana yedirtiyor? Hani nerede merhameti?:(((anlatabildim mi?:((((ben de öpüyorum Bücürük'ü de senin için öperim:)sevgiler tekrar:)

    YanıtlaSil
  11. sabah ezanı okunmasına çok az bir vakit kaldı yaren'im..gözyaşlarına boğdun beni..öyle duygulandımki, ne diyeceğimi bilmiyorum, kalemine yüreğine sağlık..çok haklı Allah..çok haklı..sende öyle..sevgilerimle hayırlı ramazanlar dilerim..

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Müjdeciğim nazik açıklaman için ben çok teşekkür ederim..Ben de asla istemem, samimi olmadığın bir düşünceni paylaşmanı. Öyle yapmaktansa hiç paylaşma daha iyi..Samimiyetsiz davranışlar,düşünceler dostluğu arkadaşlığı zedeler.Dolayısıyla benim de hoşuma gitmez. Nabza göre şerbet vermek..Tekrar ifade etmek isterim. Düşünceler paylaşılmalı belki benimde yanlış bildiğim bir konu olduğunun farkına varır araştırmam gereken bir durum çıkar ortaya doğrusu bulunur, karşılıklı fikir alış verişine neden olur. Bu anlamda rahat olmanı isterim.İfadeler belirli saygı çerçevesinde olduktan sonra, ki senin bu konuda ki hassasiyetini gayet iyi bilirim sorun olacağını zannetmiyorum..Diğer konuya gelince, hayvanların hayatta kalmak için birbirlerini yeme konusu.. Onun bilimsel açıklaması mutlaka var. Doğanın ekolojik dengesini sağlamak açısından gerekiyormuş.. Bu konuda Hüseyin Hocamızın bilgisine müracaat edebiliriz.:) Coğrafya öğretmeni olması sebebiyle..Yani düşündüğümüzde, her şey bir ilim,bilim üzere yaratılmış.Günümüz bilim adamları bu sırrın sadece bir bölümünü çözmüş. Daha kim bilir öğreneceğimiz neler var..Canım tekrar teşekkürler, sana ve bücürüğe gönlünüzce huzurlu bir pazar geçirmenizi diliyorum, öpüyorum..

    YanıtlaSil
  13. Çok teşekkür ediyorum gülçinim..Nasıl ki, birinden küçük basit bir iyilik görsek ona nasıl teşekkür edeceğimizi, ona olan minnetimizi göstermek için kırk takla atarız.. Oysa bizi yaratan ve koskoca dünyayı ve içindeki her şeyi emrimize veren Allah'a teşekkür etmek için ne kadar çok sebebimiz olduğunu var sen düşün.Oysa bizden karşılığında çok fazla bir şey istemiyor.. İstedikleri de yine bizim dünyada güzel yaşamamızı ve ebedi yerimizi de burada ki yaptığımız amellerimizle güzelleştirmemizi ve karşılığında, şükür ve yaptığımız yanlış davranışlardan dolayı af dilememizi istiyor..Bu da çok zor olmasa gerek..Sevgili gülçinciğim hoş geldin. Özlemişim içten samimi yorumlarını..Senin de ramazanın hayırlara vesile olsun, Öpüyorum seni. Gönlünce bir pazar geçirmeni diliyorum..

    YanıtlaSil
  14. canım işte ben de bunu diyorum, etobur hayvanlar hayatta kalmak için birbirlerini yemek zorundalar, iyi de Allah merhametli olsa hayvanların birbirini yemesini zorunlu kılan bir sistem mi kurardı?:)
    Sevgilerimle öpüyoruz

    YanıtlaSil
  15. Hayırlı Ramazanlar Hanife'ciğim.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  16. Müjdeciğim bizim bilmediğimiz bir konu..Mutlaka böyle olması da yine bizlerin hayrınadır..Bilimsel olarak incelemek lazım diye düşünüyorum, öpüyorum canım sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. Çok teşekkür ediyorum Nurtenciğim.. Mübarek ramazan hepimiz için, ülkemiz için ve tüm insanlık için sevgi, barış, adalet ve hayırlar getirir inşaallah.. Öptüm,mutluluklar..

    YanıtlaSil
  18. Evet bilmiyoruz sebebini ama sebebi ne olursa olsun, hayvanları sevmeyen bir tanrının, insanları sevmeseni de beklemiyorum...galiba tekrar ateizme kayıyorum ben yani en mantıklı açıklaması tanrı merhametsiz olmayacağına olamayacağına göre o zaman tanrı insanların manevi arayışından kendi icadı bir varlık...çok kötü keşke şöyle merhametli bir tanrı olsaydı..neyse sevgilerimle öpüyoruzzz

    YanıtlaSil
  19. Bu şekilde düşünmenden dolayı gerçekten üzgünüm..Keşke düşünce sistemini daha pozitif hale getirebilseydin..Çünkü bu dünya hayatı geçicidir.Alemleri yaratan, senin de benim de sahibimiz Allah bizleri mutlaka huzuruna alacak ve yaptığımız her davranışın hesabını isteyecektir..Dilerim dini anlamda ki düşünce sisteminde, dünyada ki yaşanan çirkinliklerden, zulümlerden ve adaletsizlikler sonucu oluşan gel-gitlerden kurtulur,kafanda ki soruların karşılığını bulmuş tertemiz, sağlam kalıcı bir imana sahip olursun..Çünkü yarının ne getireceğini bilemeyiz.Allah hepimize hidayet versin ve yardımcımız olsun..O'nun yardımı olmadan bizler kurtuluşa eremeyiz.Öpüyorum seni Müjdeceiğim.. Mutluluklar..

    YanıtlaSil
  20. Her şeyin bir sebebi vardır, çok sevdim bu yazıyı , canım sanki buna benzer bir yazın daha var değilmi?

    YanıtlaSil
  21. Evet benzer paylaşımlarım var..Çünkü okumaktan yazmaktan ve paylaşmaktan çok huzur bulduğum alanlar..teşekkürler öpüyorum seni sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  22. Yaren'ciğim başka türlü düşünemiyorum yaratıcının hayvanları sevmediğine, acımadığına, merhamet etmediğine inanmaktansa, kutsal kitaplarda anlatıldığı gibi olmayan salt yaratıp ötesine karışmayan bir yaratıcı olduğu fikrine inanmak daha iyi..en azından acımasız,zalim bir yaratıcı olduğuna inanmaktan daha iyi..umarım kendimi ifade edebilmişimdir...sevgilerimle canım

    YanıtlaSil
  23. İnanıp inanmamak senin özgür iradenin bir sonucu.Senin bileceğin bir konu...Bu düşünce sisteminin kişinin kendini kandırmasından öte gidemeyeceğini düşünüyorum.Ben Rabbimin çok merhametli olduğuna yürekten inanıyorum. Kullarını çok sevdiğine de.. Biz kullara yolumuzu yönümüzü göstermiş.Lakin kullar o yöne gitmekten yüz çevirmiş ve başına gelen belalar da kulun kendi hatası.. Yaratan O, yaşatan O. Mülk O'nun..Başka söze gerek yok sanırım. Hoşçakal canım, mutluluklar..

    YanıtlaSil

YENİ KİTABIM YOLCULUK ÇIKTI!

Uzun bir aradan sonra merhaba diyerek yeni döneme başlamak istiyorum. Bir süredir bloğumdan ve   değerli blog arkadaşlarımdan uzak kaldım. S...