18 Haziran 2012 Pazartesi

Gönlün Titremesidir haya

Gönlün titremesidir hayâ.Gönül ki kurtulmuştur da ağırlıklarından, bir yaprak kadar incelmiştir. İşte o nazenin yapraktır müminin gönlü.Titrer bir günah, bir yanlış, bir aykırı hal gördüğünde.Gün gelir, daha bir incelir de, görmek bir yana, işlemek bir yana, bir günahı düşünmek titretir, O'nu hakkıyla bilmemek titretir o nazenin gönlü. Rabbi'ni düşünür de titrer.Taşta-toprakta, insanda, kendinde Rabbi'ni görür de, taştan-topraktan, insandan, kendinden hayâ eder. Rabbim rahmetiyle esirgesin, akrabalardan bir Zehra teyzemiz vardı.Televizyonlu odada oturması gerektiğinde, her ne vakit televizyonda bir erkek çıksa başörtüsünü düzeltir, yüzünü örterdi.Gülerdik, “O seni görmüyor ki” diye. “Ben onu görüyorum ya” derdi. Çocukluk yıllarımızdı. “O seni görmüyor ki” dediğimizde kalmışız. Duymamışız, anlamamışız onun ne dediğini… Ben seni görüyorum ya... Yıllar sonra okudum: Hz. Aişe r.a. gözleri görmeyen İshak r.a. yanına her geldiğinde kendini sakınır, örtüsüne çeki-düzen verirmiş. Onun bu durumunu hisseden İshak r.a. bir gün sorar: - Ey Müminlerin Annesi! Ben âmâ olduğum halde benden de sakınıyorsun. Halbuki ben sizi görmüyorum! Hz. Aişe r.a. cevap verir: - Evet, sen beni görmüyorsun fakat ben seni görüyorum. Müjde, bir kudsî hadisle gelir, yetişir: “Ey Kulum!Sen her ne kadar günahkâr isen de, bu günahlarından korkup hayâ ediyorsun.İzzetim ve celalim hakkı için senin günahlarını insanoğlunun gözünden, gönlünden gizlerim.Gözünün hıyanetlerini, gizli kabahatlerini meleklerin anlayışından saklarım.Hatalarını ve günahlarını Levh-i Mahfuz'da Kiramen Kâtibin'den gizlerim.Kıyamet günü muhasebe makamına geldiğinde hesabını kolay görürüm.” Medeniyetimiz hayâ üzre kurulmuştur. Bu topraklar nakış nakış hayâ ve edeple işlenmiştir. Kur'an olan odada uyumaz, sabaha kadar uykusuz beklerdi, Arapça yazılı bir kağıt parçasını Kur'an yazısıdır diye yerde bırakmazdı bu toprağın insanları. “Burnunun ucunu göstermekten ar ederdi sütninem” Ve, sevgilinin yüzünde yabancı bir bakış okunurdu:
“A benim bahtı yarim

Başımın tahtı yarim

Yüzünde göz izi var

Sana kim baktı yarim.”


alıntı

6 yorum:

  1. Çok teşekkür ediyorum Hüseyin Bey, sağolun..Sizin de okuyan gözlerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. çok duygulandım..
    her geldiğimde senden bir ders öğrenip öyle gidiyorum..
    beni çok düşündürüyor her kelimen..
    yüreğine sağlık..
    kalemine sağlık..
    nur içinde yatsınlar, cennet mekanları olsun..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Bu güzel övgülere ancak teşekkür edilir..Gülçinciğim paylaşımlarımdan bir şeyler öğrenmen bu bağlamda da seni düşündürmesi beni mutlu ediyor..yapılan iş amacına ulaşmış demektir.Senin de okuyan gözlerine düşünen yüreğine fikrine sağlık..Bu aralar çok yoğunluk sebebiyle nete girme fırsatım çok kısıtlı olduğu için ben de siz değerli dostlarımın paylaşımlarını takip edemiyorum..Ama sanırım en kısa zamanda döneceğim tekrar aranıza.Bu vesileyle teşekkür ediyor, sevgilerimi yolluyorum.. Hoşçakal canım..

    YanıtlaSil
  4. Harikaasın canım ya yokluğumda çok şey yazmamışsın çok sevindim:))) okumaktan öte yazdıklarından nasiplaniyorum, yüreğine sağlık bu arada kuğucuk var resimde pek hoşuma gitti:)) ben siyahıyım ama olsun:)) sevgilerimle güzel bir hafta sonu diliyorum...

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ediyorum, siyah kuğum sağol..Ben de uzun zamandır yazmıyordum zaten. Misafirim vardı,nete girme fırsatım yoktu.. paylaşımlarımı beğenmen ve faydalanman beni okadar mutlu ediyor ki anlatamam..Evet beyaz kuğu resmi koydum. Çok severim, siayah beyaz farketmez.Kuğu bana saflığı, temizliği, sadeliği,hüznü çağrıştırır.Kuğum sanada gönlünce bir hafta sonu geçirmeni diliyorum. Öpüyorum sevgiler..

    YanıtlaSil

YENİ KİTABIM YOLCULUK ÇIKTI!

Uzun bir aradan sonra merhaba diyerek yeni döneme başlamak istiyorum. Bir süredir bloğumdan ve   değerli blog arkadaşlarımdan uzak kaldım. S...