18 Mart 2014 Salı

18 Mart Çanakkale Zaferimiz Kutlu Olsun.

Asım'ın nesli diyordum ya, nesilmiş gerçek:
İşte çiğnetmedi nâmusunu, çiğnetmeyecek.
Çanakkale Savaşlarında savaşıp, bir kolu ile bir ayağını kaybeden Fransız Generali Bridges, yurduna döndükten sonra anlattığı bir savaş hatırasında şöyle diyor: "Fransızlar, Türkler gibi mert bir milletle savaştıkları için daima iftihar edebilirsiniz.Hiç unutmam. Savaş sahasında dövüş bitmişti.Yaralı ve ölülerin arasında dolaşıyorduk az evvel, Türk ve Fransız askerleri süngü süngüye gelip ağır zaiyat vermişlerdi. Bu sırada gördüğüm bir hadiseyi ömrüm boyunca unutamayacağım.Yerde bir Fransız askeri yatıyor, bir Türk askeride kendi gömleğini yırtmış onun yaralarını sarıyor, kanlarını temizliyordu.Tercüman vasıtası ile şöyle bir konuşma yaptık: 
- Niçin öldürmek istediğin askere yardım ediyorsun? Mecalsiz haldeki Türk askeri şu karşılığı verdi:
-"Bu Fransız yaralanınca cebinden yaşlı bir kadın resmi çıkardı.Bir şeyler söyledi, anlamadım ama herhalde annesi olacaktı. Benim ise kimsem yok. İstedim ki, o kurtulsun, anasının yanına dönsün". 
  Bu asil ve alicenap duygu karşısında hüngür hüngür ağlamaya başladım. Bu sırada, emir subayım Türk askerinin yakasını açtı. O anda gördüğüm manzaradan yanaklarımdan sızan yaşlarımı dondurduğunu hissettim.Çünkü, Türk askerinin göğsünde bizim askerinkinden çok ağır bir süngü yarası vardı ve bu yaraya bir tutam ot tıkamıştı.Az sonra ikisi de öldüler..." 
Fransız Generali BRIDGES
 Çanakkale Savaşları komutanı. 
Bu topraklar mertliğin,yiğitliğin,kardeşliğin, hakkın, hukukun, sabrın, insani duyguların yoğun yaşandığı zor şartlarda top yekün mücadelenin insanlık derslerinin verildiği örneklerle doludur. 

Çanakkale zaferi; Mustafa Kemal Paşa’nın önderliğinde; çelikleşmiş  bir millet iradesinin, vatan, millet, bayrak aşkının, hürriyet sevgisinin, eriyle, komutanıyla, genciyle, yaşlısıyla, kadınıyla, kızıyla top yekün tek bir vücut halinde yazdığı şanlı bir yeniden dirilişin destanıdır. Türk milletinin bir yeniden diriliş mücadelesidir! Bu destan artık ömrünü tamamlamış bir çınardan yeni ve güçlü bir filizin doğmasıyla sonuçlanmıştır. 
Bu gün Çanakkale savaşının milletimiz için ne anlam ifade ettiği vatan, bayrak, din, devlet sevgisinin ve bağımsızlığın ne anlama geldiği, Çanakkale ruhunun özünün ne demek olduğu milletimize özellikle genç nesillere ve bu ruh dan bihaber olanlara iyi anlatılmalı ve kavratılmalıdır... 

Bu duygu ve düşüncelerle , cennet vatanımız ve kutsal değerlerimiz uğruna canlarını feda eden, Başkomutan Mustafa Kemal Atatürk ve aziz şehitlerimizi rahmetle ve minnetle anıyoruz. Ruhları şad olsun.


18 Mart Çanakkale Zaferinin 99. yılı kutlu olsun.

Hanife Mert





4 yorum:

  1. :((offf gözlerim doldu:((((bu sahne bir film veya diziye konu olmalı:(((şimdi utanman sıkılmadan Tayyip denen hain Türklükle bana gelmeyin, Türklük alt kimlikmiş diyor, milliyetçiliği ayaklar altına aldık diyor, Andımız'ı gereksiz buluyor...ya hanifeciğim ben anlamıyorum biz böyle insanların torunlarıyız bu hainlikleri nasıl sineye çekiyor bazıları????? Çok az kaldı seçime..dilerim hainler bozguna uğrasınlar tıpkı Çanakkale'de düşmanın bozguna uğradığı gibi...

    canım emeklerine sağlık, Bücürük'le öpüyoruz seni ablası, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Bu hainlikleri nasıl sineye çektiklerini ben de anlamıyorum Müjdeciğim. Bunlar ya Türk değil ya da vatanından daha önemli bir menfaatini kaybetmek istemiyor.

    İnşaalah Müjdeciğim ben de bozguna uğramalarını canı gönülden diliyorum
    Okuyan gözlerine sağlık canım.
    Ben de sizi öpüyorum canım :))
    Gönülden sevgiler gönderiyorum size.

    YanıtlaSil
  3. Hanifecim cok duygulu bir okadar gercek bir paylasim. O gunlerde bizlerin gelecegi icin savasanlarin ruhu sad olsun...zaman menfaat zamani artik..iyi dusunmek istiyorum iyi olsun. Sagol canim sevgilerimi gonderdim kocaman:))

    YanıtlaSil
  4. Amin Emelciğim. On yüce insanlara layık olmak için bizler de vatan sevgisini her şeyin üstünde tutmalıyız.
    Evet iyi düşünmeli...
    Teşekkür ediyorum canım ben de o kocaman sevgini aldım kabul ettim. Öptüm, selamlar sevgiler.

    YanıtlaSil

YENİ KİTABIM YOLCULUK ÇIKTI!

Uzun bir aradan sonra merhaba diyerek yeni döneme başlamak istiyorum. Bir süredir bloğumdan ve   değerli blog arkadaşlarımdan uzak kaldım. S...