16 Aralık 2012 Pazar

Yağmur- Annenin Kaderi Kıza Dedikleri




Ne zaman eskiyor sevgiler
Ödenen bedellerin acısı geçince mi?

Yağmur yağıyor, mutfak camındayım
Nasıl üşüdüğümü bilemezsin
Menekşelerim çiçek vermiyor artık anne
Söylediğin gibi hep dibinden su verdim ama
Şimdi telefon açsam sana
Sesini duymakta yetmiyor ki
Hep aynı cümleler. Babamlar nasıl? İlacını aldın mı? 
Nedenini bilmedigim bir aglamak var içimde
Bir yerlere sıgdıramıyorum yüregimi
Bazen dalıp giderdin mutfakta yemek yaparken, 
tahta kaşıkla tencerenin başında öylece
Ne düşünürdün acaba?
Özlemek çok fena anne, anlamak seni daha da...
Omuzlarım agrıyarak uyanıyorum sabahları
Benim kızımın omuzlarımı ovmasına daha çok var
Gittikçe sana mı benziyorum ben?
Ya da 'annenin kaderi kıza' dedikleri dogrumu?
'Baban eskitir herseyi kızım, 'demiştin bir kez,
Anlamamışım meger, eskiyormus annecigim
Omzunu ovacak kalmıyormus meger aynı evin içinde
Şimdi duysan bunları, ne üzülürsün mutsuz mu kızım diye, 
Çoktan kendinden vazgeçmiş bir sesle
Mutsuz degilim de anne, 
yagmura ve mutfagimdaki kedere çare bulamıyorum
Evimi topluyor, toz alıyor, patlıcan kızartıyor, 
televizyon seyrediyor, akşam çalan kapıyı açıyorum
Açtıgımı gören olmuyor
Pişirdigim yeniyor da, güzel olmuş denmiyor
Çay demleniyor demleniyor, demleniyor...
Kederim mutfagımın her yerine yerleşiyor
Ah nasıl eskiyor herşey anne, nasıl eskiyor
Eskilerimi de atmaya kıyamıyorum
Seni çok özlüyorum 

Bana yasakladığın bahçeler sanada mı uzaktı hep
 Gidemeyişine ağladın mı sende
Ne zaman eskiyor sevgiler
Ödenen bedellerin acısı geçince mi?
İşte böyle kalbimde bir acı,
Şarkılar seni söyler ...

İCLAL Aydın

10 yorum:

  1. Çok sevdiğim bir şiirdir İclal aydının sesinden dinlerken hep duygulanırım.
    Yüreğine sağlık canım,güzel pazarlar,öptüm.

    YanıtlaSil
  2. İnsan aynaya baktığında annesini görmeye başladığı gün yaşlanmaya başlarmış. Ben de annemin hüzünlü bakışlarını kendimde görmeye başladım:) Güzel bir paylaşımdı, teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Siyahkuğum benim de çok sevdiğim, İclal Aydın'ın kendine has üslubu ile okuyuşu beni de çok duygulandırır. Ben kendimiz kendi üslubumuzla okuyalım, kendi hüznümüzü, duygumuzu katalım istedim..:))
    Senin de okuyan gözlerine sağlık canım, öpüyorum ben de.. Sana da gönlünce güzel, hayırlı pazarlar diliyorum..

    YanıtlaSil
  4. Çok ilginç olduğu kadar da sanırım gerçek bir söz.. Daha önce duymamıştım.."İnsan aynaya baktığında annesini görmeye başladığı gün yaşlanmaya başlarmış"Sanırım annesini daha iyi anlayabiliyor da onun için yaşlandığını hissediyordur.
    Asya Hanım ben teşekkür ediyorum, zaman ayırıp okuduğunuz için..
    Tüm güzellikler sizinle olsun, gönlünüzce bir pazar geçirmenizi diliyorum..

    YanıtlaSil
  5. dinlerken icim sökülürcesin aglarim
    gurbetin acisini yanliz gecen günlerim tek tek saniyesi ile animsatan siir ve bugulu sesi ile iclal

    muhabbetle

    YanıtlaSil
  6. Ben de İclal Aydın'ın buğulu sesi ile dinlemeyi severim. Ancak bu defa okuyan kendi ses, kendi duygusu ve şiire vereceği anlamla okusun istedim. Her birimizin anne özlemi farklıdır. Okuyan gözlerinize, yüreğinize sağlık Allah ne verdiyse arkadaşım,
    selam ve sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar,

    Dizeler sıralandıkça okunmak için önümde,

    her dizenin, her kelimenin anlattığı şeyler bir bir resimleşirken hayalimde,

    hiç eksilmez o eskiyen sevgiler gönlümde,

    Bitmeyen sevginin acısı çakılıdır yüreğimde...

    Ne kadar etkilendiysem, işte yukarıya dizildiler bir bir...

    Paylaşımınız ve fon müziğiniz bir harikaydı. İşte insan okuduğundan etkilenmeli ki, etkilerini de böyle sıralayabimeli.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Recep Bey,
    Güzel dizelerinize ve değerli yorumunuza çok teşekkür ediyorum...
    İclal Aydın'ın anne özlemini anlatan şiirinde buluşturmak istedim, değerli blog dostlarımı.
    Selam ve saygılarımla..

    YanıtlaSil
  9. annelerin kaderini kızlar çekmemeli, kızlar annelerini görüp onun yaptığı hataları yapmamalı, onu geçmeli, maalesef özellikle cahil annelerin kızları da cahil kalıp, annesine benzer bir kader yaşıyor gazetelerde görüyoruz:(

    canım Bücürük'le öpüyoruz kocaman:))

    YanıtlaSil
  10. Çok doğru söylüyorsun Müjdeciğim.. Kızlar annelerinden çok daha ileri gitmeli, annesinin yaptığı hatayı yapmamalı. İclal Aydının bu şiiri hoşuma gider. Paylaşmak istedim..
    Sevgiler canım ikinize de..:)

    YanıtlaSil

YENİ KİTABIM YOLCULUK ÇIKTI!

Uzun bir aradan sonra merhaba diyerek yeni döneme başlamak istiyorum. Bir süredir bloğumdan ve   değerli blog arkadaşlarımdan uzak kaldım. S...