26 Mayıs 2020 Salı

SERZENİŞ



Bayram hüzün verir, acı verir nedense?
Beklediğin özlediğin kalkıp sana gelmezse,
Bir de sevdiğin, sevildiğini bilmezse
Ne tadı, ne tuzu, ne de adı vardır bayramın.

Sabah kalkınca, özlediğin sarmazsa,
Acılar çöreklenip yüreğini dağlarsa,
Bu özlem bu hasret beni benden alırsa,
Ne tadı, ne tuzu, ne de adı vardır bayramın.


Küçükler saygıyla elini öpmezse,
Yolda gördüğün bir selam bile vermezse,
Küsler barışını ilan etmezse,
Ne tadı, ne tuzu, ne de adı vardır bayramın.

Büyüklerin hatırını sormazsan,
Görmesin diye köşe bucak kaçarsan,
Mesafeni koronaya bağlarsan
Ne tadı ne tuzu ne de adı olur bayramın.

Ne kurban ne şeker bayramı fark etmez,
Bu kültür bizi sonsuza dek terk etmez,
Sarıl kültürüne, sevgin eksiltmez,
Tadı da, tuzu da, adı da olur bayramın.

Covid 19 virüsünün dünya üzerinde yaşayan insanlar üzerindeki olumsuz öldürücü etkisi sebebiyle evlerimize kapandığımız şu günlerde kutladığımız ramazan bayramının sağlık, huzur, mutlu ve umutlu bir yaşama vesile olmasını diliyorum. Ramazan Bayramınız kutlu olsun.

Muhabbetle,
Hanife Mert

6 yorum:

  1. Şiir çok güzeldi. Yüreğine sağlık Hanife. İyi dileklerine tüm kalbimle katılıyorum. Sağlıklı, mutlu, umutlu bayramlar dilerim :))

    YanıtlaSil
  2. YILDIZ çok teşekkür ederim, okuyan gözlerine sağlık. Kutlu mutlu umutlu nice güzel bayramlara...

    YanıtlaSil
  3. İyi bayramlar. Güzel özetlemiş. Tebrik ederim.kalemine kuvvet

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel satırlar dökülmüş gönlüne yüreğine sağlık sevgiler 🌼😊 hayırlı bayramlar ....

    YanıtlaSil
  5. Sanatlı Pencerem çok teşekkür ederim, sağ olun. Size de iyi bayramlar..

    YanıtlaSil
  6. sessizkaldım çok teşekkür ederim, okuyan gözlerinize sağlık. Size de hayırlı bayramlar.

    YanıtlaSil

YENİ KİTABIM YOLCULUK ÇIKTI!

Uzun bir aradan sonra merhaba diyerek yeni döneme başlamak istiyorum. Bir süredir bloğumdan ve   değerli blog arkadaşlarımdan uzak kaldım. S...