9 Mart 2015 Pazartesi

Hayatın içinden satır araları (Kadın...!)

Bir süredir bloğumdan uzak kaldım. Bu süreçte ne yazabildim ne de  siz değerli blog dostlarımın yazılarını okuyup yorum yapabildim. Aslına bakarsanız bu hal yeni değil. Zira zaman zaman benzer serzenişlerimi paylaştım. Sebebine gelince; kısmen özel ancak temelde genel... 
 Bazı özel uğraşlar ve  mevsimsel hastalıkların yanında Şubat başlarında piyasaya çıkan ve duyurusunu sayfamda da paylaştığım "Düş Batımı" isimli kitabımın heyecanı da etkenlerdendi... 
  İnsan hayatı tek düze değil. Kimi zaman sevinç, kimi zaman hüzün, kimi zaman tatlı heyecanlar yaşadığı gibi, vicdanını sızlatacak, canını acıtacak, hatta kanını donduracak kadar üzüntü, öfke yaşaması da muhtemel... Zira son dönemlerde toplum olarak yaşadıklarımız herkesçe malum. Yaşanan vahşetler, şiddetler, zulümler, ölümler çok fazla konuşuldu, yazıldı, çizildi, kızıldı. Sonuç...? Sonuç yine hüsran...! Yazıldı çizildi konuşuldu konuşulmasına da, her zamanki gibi ateş düştüğü yerde kaldı ve sadece orayı yaktı. Vahşeti, şiddeti, zulmü işleyenlere hak ettikleri ceza verilmedi. İşte, cezaların caydırıcı özelliğinin olmayışı, hakimlerimizin suç işleyenlere karşı insiyatifli kararları, medyanın olayları tüm çıplaklığı ile sansürsüz sunması gibi bir çok nedenler hasta ruhlu insanların çirkin vahşi canice düşüncelerini harekete geçirterek ellerine geçen ilk fırsatta uygulamaya geçmesine neden oluyordu kanımca...! 
    Pazar günü 8 Mart dünya kadınlar günü idi... Bu ifade ne kadar samimiyetsiz geliyor kulağa, sizce de öyle değil mi? Neredeyse her gün her yerde şiddete maruz kalan taciz edilen, tecavüze uğrayan, öldürülen yetmedi kesilen yakılan, bıçaklanan, horlanan, aşağılanan, dışlanan hayatının  baharında hayatına son verilen kadınların durumları ortada iken, ne kutlaması diyesi geliyor insanın.
   "Kadın" içi öyle dolu bir kelime ki... Özünde koskoca bir dünyayı barındırıyor... Kadın!  insan olmanın en temel unsuru, varlığın olmazsa olmazı. En güzel şekilde yaratılmıştır.En büyük dertlerin dertlisi, çilelerin çilelisi, en büyük mutlulukların ardında ki sırdır. O anadır, bacıdır, eştir, yardir, yarendir. Lakin var oluşundan bu yana, hak ettiği yere hiç bir zaman konamayan, hep zarar gören ama kimseye zarar veremeyen kişidir. Çilekeştir. Zillete düşendir. Bir kenara itilen, canı çıkana kadar dövülendir. Her kabağın başına patladığı yazgısı kara talihsizlerin talihsizidir.
Ülkemizdeki kadınlar öldürülüyor. Kimi sokak ortasında, kimi çocuklarının gözleri önünde kurşunlar boşaltıyor bedenine, kimi bıçaklanıyor, kimi de ıssız bir köşede işkence edilerek, yakılarak öldürülüyor…
 Kimi töreyi gerekçe gösteriyor, kimi kıskançlığı, parasızlığı, kimi stresi, kimi de namusu. Kimi ayrılmak istemiyor, kimi boşanmak.. Kadın cinayetlerinin ardı arkası kesilmiyor...
  Oysa kadın narin yaratılışlıdır.. O bir çiçektir. Hoyratça kullanmaya gelmez.”Kadın erkeğin gelincik çiçeğidir” diyor Sevgili Peygamberimiz (sav). Gelincik Çiçeği, dalından koparıldığında bir kaç dakika içinde parlaklığını, canlılığını, güzelliğini yitirir.. En küçük hoyrat muamele ve sarsıntıda yara alıp zedelenir.. Peygamberimiz (sav) kadını işte bu çiçeğe benzetmekte.. Yine bir hadisinde " erkeğin en hayırlısı kadınına en iyi davranandır" buyurarak erkekleri kadınlara karşı iyi davranmaya davet etmektedir...


Kadına şiddetin son bulduğu, onun hakkettiği saygın yere ulaştığı günleri görmek dileğimle...

Muhabbetle,
Hanife Mert

8 yorum:

  1. yaaaa heey kutlarım yaaaa kitap için. bi de web sitesi açmışsın. ne güzel düşünmüşsün. benim de aklımdaydı. onun için de kutlarım. kitabını alcam heman :) ne güzel haberler ve hayat ne güzel :)

    YanıtlaSil
  2. Anlattığın eziyetler, katletmeler sürdükçe kadınlar gününün hiçbir anlamı olmuyor Hanifecim, kadın cinayetlerinin durması lazım, güzel dileğine katılıyorum ancak o zaman kadınlar günü kutlanabilir.
    Sevgilerimle öptüm beybisi:)

    YanıtlaSil
  3. :) Sevinmene mutlu oldum sevgili deep. Heyecanımı en iyi sen anlarsın. Çünkü sen o dönemleri geçtin. Çok harika bir duygu... Siteyi ben açmadım. Bu işlerle yayınevi ilgileniyor. Ayrıca bir de tanıtım videosu yaptı. Facede bir de fan sayfası açıldı. Bak sana linkini vereyim tanıtım videosunu beğenecek misin hem videonun altına beğenip beğenmediğni de yazarsan sevinirim...:) İşte link; https://www.youtube.com/watch?v=Eb6niGzAqK0

    Sevgiler deep.

    YanıtlaSil
  4. Kesinlikle Müjdeciğim. Aksi halde hiç inandırıcı gelmiyor dalga geçer gibi. Ben de sana katılıyorum canım.

    Sevgiler size.

    YanıtlaSil
  5. Her satırını katıldığım bir yazı olmuş. Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim hocam. Sizin de okuyan gözlerinize yüreğinize sağlık.

    Selam ve saygılar.

    YanıtlaSil
  7. Herzamanki gibi ne guzel anlatmissin yine..biraz ihmalkarim son gunlerde..face book sayfasindaki tanitim videonu cok beyendim, kim tasarim yaptiysa super olmus ama sayfadan yorum yazamadim..umarim gidince alacagim kitabini..ve sanirim her kitapcida var? Gecen sene deep inkini bulamamistim yok demislerdi cok fazla yerede bakamamistim:( sevgiler yolladim..basarilarin daim olsun Hanifecigim..

    YanıtlaSil
  8. Çok teşekkür ederim Emelciğim. Videomu Yayıncım yaptırdı. Kitabı tanıtım amaçlı. Türkiye'ye geldiğinde haberleşiriz. Öptüm seni canım.

    Sevgiler sana...

    YanıtlaSil

YENİ KİTABIM YOLCULUK ÇIKTI!

Uzun bir aradan sonra merhaba diyerek yeni döneme başlamak istiyorum. Bir süredir bloğumdan ve   değerli blog arkadaşlarımdan uzak kaldım. S...