10 Şubat 2021 Çarşamba

Hayri Usta (KİTAP)


 Anne ve babamız yaşamımızın  en önemli değerleri, olmazsa olmazlarımız. Hangisini diğerinin yerine koyalım ki? Bu mümkün mü? Elbette değil. Baba sırtımızı yasladığımız varlığından güç aldığımız koca çınarımız. Annemiz de o çınarın gölgesinde nefeslendiğimiz içimize huzur yayan yaşama sevinci aşılayan her şey. Onlarsız hayat boş ve anlamsızdır. Yaşımız kaç olursa olsun her zaman yanımızda olmalarını isteriz. Ancak bu her zaman mümkün olmayabiliyor... 

İşte;  https://nurtendemirel.blogspot.com/ bloğunun yazarı sevgili Nurten Demirel arkadaşım, babasını anlatan  "Hayri Usta" adlı kitabını adıma imzalayarak göndermiş. Ne kadar mutlu olduğumu anlatamam.  Kitabın içeriği hüzün dolsa da  sevgili Nurten'in yüreğinden kopup gelen duygulardı sözcüklere dökülen. Nurten'in kalemini severim. Sade ve akıcı bir üslup kullanır yazılarında. Kitabında babasını anlatırken de aynı üslubu kullanmış. Öyle güzel anlatmış ki kitabı okurken ben de geçmişe yolculuk yaptım. Biz aynı kuşak olduğumuz için kitapta anlatılan  özellikle 70- 80 ve 90'lı yıllarda yaşadıklarımız neredeyse aynı. Çünkü o yıllarda ülkemin şehirleri, kasabaları ve köyleri birbirine yakın benzerlikler gösterirdi. Şimdi teknolojik gelişmeler öylesine yoğun ki bırakın şehri, kasabayı mahalleler arasında bile farklılıklar olabiliyor. Düşünüyorum da 70- 80 ve 90'lı yıllarda bu günkü gibi çok fazla kazanımlarmız olmasa da sahip olduğumuz şeylerle mutlu olmayı biliyorduk. 

Nurten'e öncelikle kitabını bana gönderdiği için çok teşekkür ediyorum. Hayri Amca'ya  Allah  rahmet etsin, kabri nur, cennet mekanı olmasını diliyorum.


Muhabbetle,

Hanife Mert


9 yorum:

  1. Merhabalar.
    Sayfanızı ziyarete gelip de son paylaştığınız yazınıza baktığım da "Hayri Usta" bana hiç yabancı gelmiyor dedim ve yazınızı okumaya devam ettiğim de anladım ki "Hayri Usta", arkadaşımız Nurten Demirel'in kendi sayfasından da okuduğum babası Hayri Usta ile ilgili kitapmış.

    Evet sizin de vurguladığınız gibi anne ve babalarımız, bizim her şeyimiz. Her zaman ve her yaşta onlara hep ihtiyaç duyarız. Onların varlığı ve gölgeleri bile yeterlidir. Onlar hayatta iken kıymetlerini bilelim ve onlara asla "öf" bile demeyelim.
    Bu güzel paylaşımınız için kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  2. Geçtiğimiz ay okudum bende Nurten Ablanın babasını anlattığı kitabı. Ne güzel bir anı dedim kendime. Ve ne güzel kelimelere döküyor Nurten Abla.
    Ölmüşlerimizin ruhu şad olsun 🌸

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Recep Bey, sevgili Nurten Hanım yazdığı kitabı adıma imzalayıp göndermiş, sağolsun. Ben de yorumladım... Babasını çok küçük yaşta en çok ihtiyaç duyduğu bir zamanda kaybeden biri olarak, çok duygulandım. Nurten’in babsıyla ilgili anlattıkları anılarında ben lise ikinci sınıfın başına kadar takip edebildim. Çünkü babamı kaybettiğinde lise ikinci sınıftaydım. Ondan sonraki anılarında yalnız izledim onları... Yorumunuz içün çok teşekkür ederim. Sağlıklı günler dilerim.

    YanıtlaSil
  4. Satır Arası öncelikle bloğuma hoş geldiniz. Ben de sizin bloğunuzu takibe aldım. Nurten'in kitabını ben de okurken geçmişe yolculuk yaptım. Yüreğine sağlık. Geçmişlerimizin ruhları şad, mekanları cennet olsun inşallah. Sağlıkla esenlikle kalın.

    YanıtlaSil
  5. Hoş buldum.
    Sizde hoş geldiniz sayfama.
    Ve amin dualarınız için.

    YanıtlaSil
  6. Nurten kardeşim, ilgili kitabı imzalayıp bana da gönderdi. Duygulanarak, kimi zaman üzülerek, hüzünlenerek okudum. Hepimizin yaşamında var olan kesitleri kitabın sayfalarında görmek mümkündür.
    Okunması dileğiyle.
    Hayri amcaya Allahtan rahmet diliyorum.
    Yakınlarına baş sağlığı ve sabır diliyorum.

    YanıtlaSil
  7. Canım,
    Yazını şimdi gördüm.
    Benim gibi vefasız bir arkadaşa nasıl güzel satırlar yazmışsın.
    Vefasız değilimdir aslında, ama artık son yıllardaki iş yoğunluğum beni böyle tanımlatıyor kendime. Baksana 2 hafta olmuş sen yazalı, ben beyannamelerle, şirket krizleriyle uğraşırken görmemişim bile. Sadece twitter'dan haber takip eder oldum.
    Kucak dolusu sevgilerimle Hanife'cim.

    YanıtlaSil
  8. Amin Hüseyin Hocam, umarım yakında sizin kitabınızı da okumak nasip olur.

    YanıtlaSil
  9. Nurtencğim sana hak veriyorum, bir de yaptığın işe vakıf biri olarak söylediklerine katılıyorum. Sıkıtı yok. Gönüller bir olsun. Kitabının devamını diliyorum canım.

    YanıtlaSil

Halimiz Ortada

  Dün, uzun süredir görüşemediğim bir arkadaşım aradı beni. Görüşmememizin özel bir nedeni yok. Hayat gailesi işte... Kendimizi öylesine kap...