25 Ocak 2016 Pazartesi

Nostaljik Pazartesi ( Kara Tren Türküsü Hikayesi)


Türkülerimiz özümüz yüreğimizin bam teli, başımızın sevda yeli.Türküler umuttur, aşktır, hasrettir, özlemdir, vefadır. Kıvrım kıvrım akan bir nehir gibi, yüreklerde dolanan sılaya uzanan bir yoldur. Yüreğin gurbetinde yetişen özlemleri kor kor demet demet sunan hasret çiçeğidir. Yaşama sevincinden ölüm acısına kadar, vefayı vefasızlığı, hasreti, özlemi, sevgiyi, inancı, direnci, aşkı, kahramanlığı türkülerde hissedip türkülerde yaşadık. Velhasıl türkülerimiz bizi bize anlatan, bize tanıtan yürek seslerimizdir. Milletimizin bu nadide kültürünün gündemde tutulması , gençliğimize sevdirilmesi ve ilgi uyandırılması gereken önemli kültürel değerlerimizdendir. Her birinin kendine has bir hikayesi vardır.

   Ben uzun bir süre bu güzel  kültürümüzün hikayesini araştırdım ve bloğumda paylaştım. Son zamanlarda biraz ara verdim. Nostaljik pazartesi için 09.01.2013 tarihinde paylaştığım  kara tren türküsü ve hikayesi...



Hüzünlü hikayesi ve kara tren türküsü eşliğinde iyi okumalar.



TIKLA

4 yorum:

  1. Güzel türküymüs, gecmisteki ve güncelde yurdumuzu savunan askerlerimizin aileleri icin cok sey ifade ediyor...Keske Kara Trenlere hic ihtiyac olmasa...

    YanıtlaSil
  2. Haklısınız sule m. Bu gün de hala dünden kalma şeylerin etkisini yaşıyoruz. Evet kara trenlere keşke ihtiyaç olmasa.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar.

    Eski yayınlarınızdan birini seçerek, nostaljik Pazartesi olarak tekrar yayınlayan sizin gibi, bir iki blogger daha tanıyorum. Aslında güzel bir fikir. Kara Tren türküsü ile ilgili ilk yayına baktım ve yazdığım yorumu tekrar okudum.

    Bizim türkülerimizin yeri bir başkadır. Daha dünyada bir örneği olmayan her türkümüzün kendine özgü bir de hikayesi vardır. Türkülerimiz sözleri, ezgisi ve hikayesi ile de birleşince ortaya unutulmayacak muhteşem bir eser çıkmaktadır.

    Bu güzel nostaljik paylaşımınız için teşekkür ederim. Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Recep Bey. Benim de çok hoşuma gitti. Geçmişte yayınlanan yazıların tekrar yayınlanması. Türkülerimiz ile ilgili düşüncelerinize tamamen katılıyorum. Her birinde kendimizden bir şeyler buluruz. Her dizesinde nakış nakış işlenmiş özlemlerimiz, sevdalarımız, hasretlerimiz gizli.

    Değerli yorum için teşekkürler.

    Selam ve saygılar.

    YanıtlaSil

YENİ KİTABIM YOLCULUK ÇIKTI!

Uzun bir aradan sonra merhaba diyerek yeni döneme başlamak istiyorum. Bir süredir bloğumdan ve   değerli blog arkadaşlarımdan uzak kaldım. S...