13 Temmuz 2013 Cumartesi

Ben Okurum Ya Resululllah...


Ashabın çoğu gibi o da fakir, mütevazı bir hayat yaşıyor. Deve çobanlığı yaparak geçiniyor. Dünyalık namına hiçbir şeyi yok.Ama engin bir yüreği var. İşkence yapılacağını bile bile kabul etmiş İslamı. Mekke döneminin başları. Henüz açık tebliğe izin çıkmamış. Müminler Erkamın Evinde toplanıyorlar. Rasülullah sahabesine yeni inen RAHMAN SURESİ'ni okuyor.
Sure; Allahın nimetlerini sayıyor ve her ayet, FEBİEYYİ ÂLÂİ RABBİKUMÂ TÜKEZZİBÂN (Rabbinizin hangi nimetlerini inkar edebilirsiniz?) meydan okuması ile bitiyor. Rasülullah:
-Bu sureyi gidip Kâbe önünde müşriklere okuyana cennet vardır. Kim ister,diye soruyor.
Herkesten önce O atılıyor öne:
-Ben isterim Ya Rasülulallah!..Nolur ben okuyayım!..
Çelimsiz,zayıf,kısacık Abdullah bu Abdullah Bin Mesud O gitse çok hırpalanır diye susuyor Rasül.
İstiyor ki,güçlü bir sahabe çıksın. Bir daha soruyor:
-Bu sureyi gidip Kabe önünde müşriklere kim okur?
Abdullah yine atılıyor.Rasül,tekrar bakınıyor.Son kez soruyor:
-Bu sureyi gidip Kabe önünde müşriklere kim okur?
Bu defa da Abdullah iştiyakla öne atılınca:
-Peki o zaman,haydi git oku!...
Abdullah bir ikindi vakti yola çıkıyor Kabe ye doğru.Ebu Cehil başta olmak üzere Mekke müşrikleri Kabenin gölge düşen tarafında pinekliyorlar.Abdullah,boyundan büyük bir cesaretle,vakur adımlarla Kabe kapısına çıkan merdivenlere yöneliyor.Kapı önünde durup başlıyor davudi sesi ile haykırmaya:
-Bismillahirrahmanirrahim ERRAHMANU ALLEMEL KURAN..Rahman Kuranı öğretti.İnsanı yarattı.Ona açıklamayı öğretti.Güneş ve Ay bir ölçüye göre hareket etmektedir.Bitkiler ve ağaçlar secde ederler Allah insanı pişmiş çamura benzer bir balçıktan yarattı.O halde Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?!...

Ebu Cehil: Deve çobanına da bak seeeen!...Susturun şunu!.. diye bağırınca Abdullahın üzerine çullanıyor müşrik sürüsü. Abdullah okumaya devam ediyor. Taşlar atılıyor, yumruklanıyor, elbiseleri yırtılıyor. Onlar saldırdıkça mırıldana mırıldana sureye devam ediyor Abdullah. Yüzü gözü kanlar içinde kalıyor. Rasülullahın yanına o halde dönüyor. Neredeyse düşüp bayılacak Nefes nefese konuşuyor:
-Görev tamam Ya Rasülallah!.. Vallahi yılmadım, halime bakmayın, surenin hepsini bitirdim Ya Rasülallah!..
Rasülullah Abdullahın bir haline,bir de içinde kaynayan iman aşkına, heyecanına bakarak konuşuyor:
-Kulağına ne oldu Abdullah?
Abdullah:
-Kulağımı Ebu Cehil kopardı Ya Rasülallah!... Ama gam değil,sureyi okudum onlara!..Abdullahın yırtılan kulağından kanlar sızıyor.Rasülullah müjdeyi veriyor:
-Sen cennetliksin Ya Abdullah!..Vallahi, kulağını kesen adamı öldürmek sana nasip olacak!..
Medineye hicret ediliyor. Bedir Savaşı müminlerin ilk zorlu sınavı. Ebu Cehil bir okla yere yuvarlanıyor. Yerde kıvranan Cehaletin Babasına Abdullah koşuyor. Rasülullahın haberi gerçekleşiyor ve Abdullah öldürüyor Ebu Cehili

Kuran okumayı başaranlar,Kuranı sevenler öldürürler cehaleti. Kurana yönelmişseniz,içinizden cahilce isteklerle sizi meşgul eden, önünüzü kesen nefsinizi öldürmek size nasip olacaktır....
alıntı

14 yorum:

bücürükveben dedi ki...

İlginçmiş gerçekten de peygamberin dediği gibi vaktiyle kulağını ısıranı öldürmüş, ya ne kadar ilkellik değil mi? Yani adam din için tamamen dini bir çağrı yapıyor, niye üzerine çullanıp dövüyorlar? Bırakın anlatsın isteyen uysun, istemeyen uymasın, herkesin dini kendine olsun, kimse kimseyi zorlamasın, hatta isterse dinsiz olsun bize ne, günahı bize yazılmayacak, sevabı da bize yazılmayacak demiyorlar?
İlgiyle okudum Hanife'ciğim eline sağlık
Sevgiler, Bücürük'le kocaman öptük:)

Hanife Mert dedi ki...

Müjdeciğim Ebu Cehil peygamberimiz döneminde peygamberimize ve dolayısyla İslamiyet'e ve müslümanlara en büyük kötülüğü, düşmanlığı yapan müşriklerin başı. Zaten ismi cehaletin babası anlamına geliyor. Abdullah İbni Mesud oraya Rahman Suresini okumak için gidiyor ve başına bunlar geliyor.
Teşekkür ediyorum Müjdeciğim okuyan gözlerine sağlık. Ben de öpüyorum kocaman ikinizi de..
Gönlünüzce güzel bir hafta sonu geçirmenizi diliyorum..

Bir Kase Lezzet Ayşe Alkan dedi ki...

rabbim şefeatlerinden mahrum etmesin eline güzel yüreğine sağlık:)))

Hanife Mert dedi ki...

Amin Ayşeciğim, senin de okuyan gözlerine yüreğine sağlık canım.
Sevgiler,

nurtendemirel dedi ki...

Müjde'nin dediği gibi ne kadar büyük ilkellik. Ama tarihi, zamanın şartlarına göre değerlendirmek gerek.
Ellerine sağlık Hanife'cim. Bu paylaşımlar bana yeni şeyler öğrettikçe mutlu oluyorum.
Öpüyorum seni, sevgilerimle.

Hanife Mert dedi ki...

Evet haklısın Nurtenciğim, bu olay İslamiyetin ilk dönemlerinde müşriklerin müslümanlara olmadık eziyet yapmaları ve cehaletin tavan yaptığı, kız çocuklarının diri diri toprağa gömüldüğü, köleliğin inanılmaz boyutlara ulaştığı, puta tapanların çok fazla olduğu ve tarihte cahiliye devri olarak adlandırıldığı bir dönem. Rahman Suresi indirildiğinde bu sureyi Kabe'de okuyan Abdullah bin Mesut'a cehaletin babası olan Ebu Cehil ve avanelerinin yaptığı zulmu anlatan bir yazı paylaşmak istedim. Hoş o dönemden değişen pek bir şey olmamış. Tarih tekerrür ediyor. Her ne kadar zaman değişse de, teknoloji alabildiğine gelişse de, maalesef insan her yerde her dönemde insan aynı insan. Yine eziyet, zulm, gözyaşı, kölelik aynı şekilde kadının değerinin olmayışı vs. hep aynı devam ediyor..
Canım teşekkürler..

deeptone dedi ki...

bilmiyodum ne güzel hikayeymiş.
:)

siyahkuğu dedi ki...

Göz yaşları içinde okudum canımm yüreğine sağlık çok güzel bir paylaşım o zamanlar insanlar müslümanlıklarını korkudan saklıyorlarmış , can ve mal güvenlikleri yokmuş. çok hoşuma gitti yüreğine sağlık. öpüyorum.

Hanife Mert dedi ki...

Teşekkür ediyorum sevgili deeptone. Okuyan gözlerine yüreğine sağlık.
sağlıcakla kal.

Hanife Mert dedi ki...

Aynen öyle siyahkuğum. İslamiyetin ilk zamanları, Müslümanlara yapılan zulmün tavan yaptığı dönemler.
Hüzünlü üzücü bir dönem. Okuyan gözlerine yüreğine sağlık canım.
Öptüm sevgiler...

nilay dedi ki...

Ne büyük zorluklar. Ne büyük cesaret
Sevvgiler

Hanife Mert dedi ki...

Evet öyle maalesef.Aynı cehalet günümüzde de zaman mekan ve kişilerin farkı ile tekerrür ediyor. Nilay hanım okuyan gözlerinize beğenen yüreğinize sağlık. Sevgiler..

VuslaT dedi ki...

Allahcc yolunda inanarak her zorluğa cefaya karşı durmaya gönüllü olmak çok yüce davranış. İslamiyet onlar gibi sahiplenenler sayesinde erişti bizlere. Ne mutlu. peygamberimizin ricasını yerine getirenlerden de allah razı olsun. Sevgiler hanifem. Hayırlı ramazanlar..

Hanife Mert dedi ki...

Teşekkürler vuslatım, sana da hayırlı ramazanlar canım öptüm sevgiler..