28 Ocak 2012 Cumartesi

Merhaba..



Merhabalar,
Hayat çok uzun ve meşakkatli bir yol.. Bu yolda çantana aldığın azığın yeterli değilse, yolun yarısında sendelersin, tökezlersin..Ben bu sitede ilk yazımı bilge olmanın kurallarına ayırdım."Bilge insan Hayatı yaşayandır." Biz de bu kurallardan yeteneğimiz ölçüsünde faydalanabilirsek ne mutlu..

Kural 1: Asla kendinden suphe etme. Sen ne hissediyorsan o her zaman dogrudur. Dunyadaki butun insanlar toplansa ve sana aksini soylese bile senin hissettiklerin senin icin dogrudur. Onlar farkli hissedebilir, farkli dusunebilir ama bu senin hissettiklerinin yanlis oldugunu gostermez, sadece onlardan farkli oldugunu gosterir.


Kural 2: Asla farkli oldugun icin utanma. Eger cevrende senin gibi dusunen, seni anlayan insanlar yoksa, o zaman cirkin ordek yavrusu hikayesini hatirla... Muhtemelen sen yanlis yerde, yanlis insanlarla birlikte oldugun icin seni anlamiyorlardir. O halde hedefin ait oldugun yeri bulmak olmalidir. Asla muhtesem bir kugu oldugun gercegini unutma ve ordek olmak icin ugrasma.


Kural 3: Gecmiste yaptiklarin icin pismanlik duyma ve ozur dileme. Yasadiklarinin senin icin onemli bir ders oldugunu kendine hatirlat. Bu tecrube ile aldigin bilgiyi ozenle incele, olayda yaptigin hatalari ve yeniden ayni durumda olsan nasil davranacagini iyice dusun ve gelecek olaylar icin kendini hazirla. Kirilan vazo tamir edilemez ama gelecekte baska vazolarin kirilmasi onlenebilir


Kural 4: Mumkun oldugunca kimsenin senin adina karar vermesine izin verme ama baskalarinin hakli olabilecegini de unutma. Bu hayat senin ve istedigin gibi yasamaya hakkin var, fakat baskalarini dinle ve onlarin bakis acisini anlamaya calis.


Kural 5: Insanlarla iliskilerinde asla kendi ihtiyaclarini ikinci plana atma ve kendini hayallerle kandirma. Her zaman ama her zaman once sen gelmelisin. Asla baska insanlar uzulmesin diye kendini uzmeyi tercih etme. Sen kaldirabiliyorsan, onlarda kaldirabilir. Karsindaki insan senin mutlulugunu dusunmuyorsa ve senin uzulmene yol aciyorsa, o zaman o insan sana deger vermiyor demektir. Bu kisileri degistirecegini yada sana zamanla onem verecegini dusunme.


Kural 6: Asla kaybetmekten korkarak, sirf inanmak istedigin icin karsindaki insanin sevgi sozcuklerine inanma. Sevgi insanin kalbindedir, gozlerindedir, davranislarindadir, ses tonundadir, sana verdigi onemde ve degerdedir, senin icin yaptigi fedakarliklardadir. Insanlar cok kisa zamanda sevgi sozcuklerini umarsizca dagitmaya baslarlar. Bunlari dinle ama gercek sevgiyi karsindakinin davranislarina bakarak bul. Inanmak istedigin icin degil gercek oldugu icin karsindaki insanin sozlerine inan...


Kural 7: Her zaman ama her zaman, mutlaka kalbini dinle. Hayatta senin icin neyin dogru oldugunu bir tek icindeki ses soyleyebilir. Dolayisiyla icindeki sesle konusmayi ogren. Her gun kendinle kalmak icin zaman ayir ve kalbini dinle. Baska sekilde hissetmek icin ikna etmeye degil, gercekten ne hissettigini bulabilmek icin dinlemeye calis. Bazen icindeki ses sana cok zor geleni yapmani soyleyebilir yada duymak istemediklerini soyleyebilir… Korkma... ve icindeki sesi dinlemeye devam et...


Kural 8: Her zaman ama her zaman, mutlaka kendine iyi davran. Kendini sev, sefkatle yaklas. Yanlis yaptiginda acimasizca kendini elestirip uzme... Aksine basini oksa, kendini kucakla ve her seyin gececegini soyle. Uzgun oldugunda, kirildiginda, aci cektiginde, mutsuz hissettiginde kendine ozen goster, tipki hasta bakar gibi kendine bakim uygula. Yapmaktan hoslandigin aktivitelerle mesgul ol ve bu durumdan cikarak kimsenin seni incitmesine, uzmesine izin vermeyecegini goster.


Kural 9: Hayatta her seyin bir bedeli oldugunu asla unutma ve bedel odemekten istemedigin icin kendini boslukta birakma. Ornegin bir insani incitmissen, odeyecegin bedel o insanin guvenini yitirmektir. Eger seni sevmeyen biriyle birlikteysen, yalniz kalmaktan korkup iliskide kalma, cunku kalmanin bedeli sevgisiz bir hapiste yasamaktir. Eger farkli olmaktan korkuyorsan ve baska insanlari taklit edip onlar gibi olmaya calisiyorsan, odeyecegin bedel kendine olan saygini yitirmek olacaktir. Diger taraftan bazen kendin gibi olmanin bedelinin de yalniz kalmak oldugunu unutma. O halde yasamda her zaman bir bedel odeyecegini hatirla. Bir adim atmadan once mutlaka odeyecegin bedeli bil ve kazanacaklarina degip degmedine bakarak kararlarini ver.


Kural 10: Insanlara karsi nazik ve sevecen ol, ne olursa olsun asla bir baska insani kirmak icin konusma, bilincli olarak uzmeye calisma ve kendi acini hafifletmek icin bir baskasini yaralama.


Kural 11: Hayatta en buyuk dostun sen olabilecegin gibi hayattaki en buyuk dusmanin gene sen olabilirsin. Secimini yap ve kendin icin dostu mu yoksa dusmani mi olacagina karar ver. Yasamdaki tum acilari atlatabilirsin, her seye ragmen mutlu olmayi basarabilirsin, istersen kotu aliskanliklarini birakabilir ve her zaman yeniden baslayabilirsin. Istersen kendine yeni bir hayat kurabilirsin. Eger kendinin dostu olabilirsen.


Kural 12: Asla tecrube kazanmaktan kacma Ne kadar zor olursa olsun, yeniden ayaga kalk ve yola devam et. Hayati ogrenmek icin o tecrubelere ihtiyacin var. Kalbin ask acisi ile yaralanmis ise, sonsuza kadar kendini aska kapatma. Ruhun insanlarin acimasizligi ile incinmis ise, hayata kusup kendini karanlik bir dunyada yasamaya zorlama. Bedenin cok buyuk acilar cekmisse, kendini uyusturup birakma. Unutma bilge insan hayati yasayandir.
alıntı

8 yorum:

  1. Yarenciğim senin de blogun hayırlı olsun, ilk yazını bilgeliğe ayırmışsın hepsini ilgiyle okudum, hepsine katılıyorum, hatta özellikle ilk iki madde sanki benim için yazılmış sandım, kendimi iyi hissettim (özellikle dinlerle ilgili düşündüklerim, hissettiklerim konusunda)yalnız 3. maddeye şaşırdım, geçmişteki şeylerle ilgili pişmanlık duyma demiş işte bunu yapamıyorum, bir de özür dileme demiş ama ben insanın hatalı olunca özür dilemesi gerektiğine inanıyorum..eline sağlık güzel bir yazıydı sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, Müjdeciğim. Elbette kendimizi bulacağımız bize uyan yada uymayan maddeler olacak. 3. madde geçmişte yaptığın yaşadığın olumsuz olaylar ile ilgili pişmanlık duyma ve özür dileme diyor.. Çünkü geçmiş geçmiştir, yaşanmıştır değiştiremzsin. Üzülsen de çırpınsanda değişmez. Ama ders alabilirsin o hataları tekrar yapmamak adına, anlamında..Beğenmene çok sevindim canım.. Sevgiler..

      Sil
  2. Ben de hepsini ilgiyle okudum. 5.madde de tam bana göre:) Yıllarca başkaları üzülmesin diye ne kadar çok kendimden vazgeçtim. Fakat artık yok, bitti... Hayırlı olsun, güzel bir ilk yazıydı canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum sağol Nurtenciğim..Ben de faydalı olacağına inandığım için paylaştım..Eksiklerimizi yanlışlarımızı görüp düzeltmek güzel.:)

      Sil
  3. bende geldimmmmmm:))
    hoşgeldin canım blogspot'a,yazını büyük bir keyifle okudum birçoğunada katılıyorum,ama bende müjde ablam gibi özür dilemekten yanayım..
    çok sevindim bol bol görüşürüz artık,özlemişim sizleri..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Reyhancığım, sağol.Ben de çok sevindim, sizlerle birlikte olmaktan..Biraz acemilik çekeceğim belki ama. İnsan öyle değişken bir varlık ki; her ortama kısa sürede adepte olabiliyor..Ben de özlemiştim. Senin o lezzettli yemek tariflerini ağzımzın suyu aka aka izleyeceğiz..:)Sevgiler canım.

      Sil
  4. sanırım blogcu dostlardansınız :) hoş geldiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen..Blogcu mağdurlardan dersek daha doğru olur sanırım..:)

      Sil

YENİ KİTABIM YOLCULUK ÇIKTI!

Uzun bir aradan sonra merhaba diyerek yeni döneme başlamak istiyorum. Bir süredir bloğumdan ve   değerli blog arkadaşlarımdan uzak kaldım. S...