30 Haziran 2021 Çarşamba

Fırçadaki Son Şiir Kitabım Çıktı!!!!


"Sabreden derviş muradına ermiş" diye bir atasözümüz vardır hani... Hepimiz biliriz... Büyük bir sabır ve özveriyle üç yılı aşkın bir süredir üzerinde çalıştığım "Fırçadaki Son Şiir" adlı Orhan Veli'ye ait biyografik romanım sabrım ve özverili çalışmamın bir sonucu olarak yayınlandı. Bu durumda derviş olmasam da muradına erenlerden oldum. 

  Bazen umutsuzluğa kapılıp yazmaktan vazgeçtiğim, değerli şairimiz Orhan Veli'yi okurlarıma anlatamama, tanıtamama endişesini duyduğum anlar oldu. Her umutsuzluğa kapıldığımda içimde beni kendine çeken, sakın vazgeçme diye fısıldayan bir umut ışığı belirdi. Ben de o ışığı takip ederek yazma serüvenimi sonuna kadar sürdürdüm. Kitabımı elime aldığımda; "iyi ki vazgeçmemişim" dedim. Umarım okurlarım da ; "Hanife Mert bu kitabı  iyi ki  yazmış" diye düşünürler.

  Bu kitabı okuyan herkes daha önce benzeri yayınlanmamış; Orhan Veli'nin çocukluk anılarından, halka olan sevgisine, şiire kattığı yenilikler karşısında dönemin usta edebiyat ve şairlerinin verdikleri tepkilere karşı mücadelesine, yasak ve platonik aşklarına kadar pek çok şey hakkında bilgi sahibi olacak.

   Fırçadaki Son Şiir kitabında okur, sadece Orhan Veli'nin yaşam öyküsünü  değil onun en yakınında olan Sait Faik Abasıyanık, Cahit SıtkıTarancı, Oktay Rıfat, Melih Cevdet, Sabahattin Eyüboğlu, Ahmet Hamdi Tanpınar gibi dönemin ünlü edebiyat ve sanat insanlarının da kısa öykülerini bulacak.
   

 Özetle kitabımda; Orhan Veli'nin çocukluğuna ve gençliğine dair pek çok anı ve hüzünlü bir yaşam öyküsü okuyacaksınız... Sözü daha fazla uzatmadan kitabımın arka kapak yazısını okurlarımla paylaşmak istiyorum;

  Derler ki; “ Dünya sevgi üzerine kurulmuştur.” Sevgiyle yeşerir gönüllere ektiğimiz umutlar. Sevgiyle can bulur tüm evren. O öyle güçlü bir duygudur ki Şirin'ine kavuşmak için Ferhat’a dağları deldirmiş, Leyla’sını ararken Mecnun’a Mevla'sını buldurmuş, Yunus Emre’yi Hak ateşiyle diyar diyar gezdirmiş, Orhan Veli’ye de yüzyıllardır süregelen Türk şiir geleneğini kökünden sarsarak hatırı sayılır bir devrim yaptırmıştır.
Orhan Veli, yaşamı boyunca yalnızlık, yoksulluk ve parasızlıkla mücadele ederken bile çok sevdiği şiirle soluklanmayı bilmiş, sevdasıyla yaşama tutunmayı başarmış bir şairdir. O, şiiri yakın dostu Melih Cevdet’in deyimiyle; “âşık olduğu bir kızı sever gibi severdi...”
"Ölürsek biz de iyi adam oluruz." diyen Orhan Veli’nin ölümünün ardından Sabahattin Eyüboğlu’ya teslim edilen özel eşyaları hüzünlü yaşamının bir özetidir. Bunların arasında öyle bir parça vardır ki bu kitaba ilham kaynağı olmuştur.
Şair "Giderayak"/ yazdığı ancak tamamlayamadığı diş fırçasına sarılı “Aşk Resmî Geçidi" adlı son şiiriyle bu kitapta yaşayacaktır. Bu yaklaşımla Orhan Veli’yi bir de, “Hanife Mert’in gözüyle, onun hayal gücüyle ve bakış açısıyla okumaya, tanımaya, anlamaya var mısınız?

NOT: Kitabım şuan D&R, İdefix, BKM gibi pek çok internet sitesinde satışta...

Muhabbetle

Hanife Mert

12 yorum:

  1. Merhabalar Hanife Mert.
    Blog sayfanızdaki son paylaşımınız, sabır ve emeğinizin ürünü olan "Fırçadaki Son Şiir" adlı Orhan Veli'ye ait biyografik romanınızdan dolayı sizi kutlar, kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Hayırlı ve okuyucusu bol olsun inşAllah.
    En kısa zamanda kitabınızı temin edip okumak dileğimle birlikte size sağlıklı, huzurlu ve hayırlı günler dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir haber.
    Sizin adınıza sevindim.
    Başarılar ve bol okur dilerim.

    YanıtlaSil
  3. hayırlı olsun, kutlarıııım :) orhan veli anekdotu da güzelmiş :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Recep Bey, değerli yorumunuzdan dolayı çok teşekkür ederim. Sabır ve emek vermeden hiç bir eser ortaya çıkmıyor. İllaki emek sabır ve mücadele devamında bir eser çıkarıyor.

    Size sağlıklı ve huzurlu günler diliyorum.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Hüseyin Hocam çok teşekkür ederim,

    Sağlık ve esenlikler.

    YanıtlaSil
  6. Sevgili deeptone çok teşekkür ederim,

    Sevgiyle ve esenlikle kal.

    YanıtlaSil
  7. duyurdum ben de son yazımdaaa :)

    YanıtlaSil
  8. Hayırlı olsun. Dilerim kitabınızın bol okuru olur. Şahsen ben Orhan Veli'yi çook severim. :)
    Başarılar.

    YanıtlaSil
  9. Sevgili deepciğim çok teşekkür ederim. Bu değerli davranışın sevindirdi beni. Ben de yorum yazdım.
    Gönülden sevgiler keyifli pazarlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  10. Kendi Dünyasında arkadaşım öncelikle sayfama hoş geldiniz. Kutlamanız için de çok teşekkür ederim. Önceden Orhan Veli'yi ben de çok severdim. Şimdi isi bütün hayat hikayesine en ince ayrıntılarına kadar araştırdığım için, artık ben kendimi sanki Orhan Veli'nin yakın arkadaşı veya en yakın akrabası gibi hissediyorum. Çünkü 50'nin üzerinde kitap taradım, internette bulduğum tüm paylaşımları teyit ettirerek kurguladım. Bu kitabı okuyan Orhan Veli'nin çocukluk anılarından, gençlik aşklarına şiire kattığı yenilikler karşısında verilen tepkilere karşı nasıl dik durduğuna yasak ve platonik aşklarına kadar bilgi sahibi olacak. Bu kitapta sadece Orhan Veli değil onun en yakınında olan Sait Faik, Cahit Sıtkı, Oktay Rıfat, Melih Cevdet, Sabahattin Eyüboğlu, Ahmet Hamdi Tanpınar gibi pek çok değerli edebiyatçılarımızın da kısa öykülerine rastlayacak. Dediğiniz gibi umarım emeğim karşılığını bulur ve okuyanı tanıyanı çok olur. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Emeğine, kalemine sağlık canım.
    Hemen sipariş vereceğim.
    Çok güzel bir kitap olduğuna eminim.
    Bol satışlar, bol okur diliyorum.

    YanıtlaSil
  12. bücürükveben Çok teşekkür ederim Müjdeciğim, çok sağ ol canım. Öpüyorum Sevgiler

    YanıtlaSil

Halimiz Ortada

  Dün, uzun süredir görüşemediğim bir arkadaşım aradı beni. Görüşmememizin özel bir nedeni yok. Hayat gailesi işte... Kendimizi öylesine kap...