11 Şubat 2020 Salı

Kime Güveneceğiz?



  
   Sabahın mahmurluğunu üzerinden atamamıştı gökyüzü evden çıktığımızda. Geç bir saat olmasına rağmen hava bulutluydu. Aydınlıkla karanlık arasında bir görünüme sahipti. Sanki aydınlanmak istemiyor gibiydi. Kararsızdı... "Sen kararını veremeyeceksen ben de yağarım" der gibi yağmaya başlamıştı yağmur. Sicim gibi bardaktan boşanırcasına... Oysa evden çıkarken bir damla yaş yoktu yerde. Yağmur öyle hızlandı ki silecekler çift çalışmasına rağmen etkisiz kalıyordu. Buna bir de çalışanların mesaisine yetişme telaşı da eklenince trafik felç. Arabada eşime; "burası da İstanbul trafiğini aratmayacak hale gelmeye başladı dediğimde, bana "daha o kadar değiliz, ancak yaklaştık."dedi. Eşim haklıydı. Nüfusumuz İstanbul kadar olmasa da insanımızın kuralsız kendi kurallarını kullanarak araç sürmesi trafiği felç ediyordu. Biraz ilerlediğimizde önümüzde hurdaya dönmüş bir araç, etrafında trafik polisleri, korkudan ne yapacağını bilmez halde duran insanlar vardı. Trafiğin bu kadar ağır işlemesinin sebebi anlaşılmıştı.

  Biz yolumuza devam ettik. Sanki az evvel kaza yapmış araca ve etrafındaki endişeli korku içinde bekleyen insanlara rastlamamış gibi sürücüler; yine hatalı sollama, makas atma, hız gibi kuralsız sürüyordu araçlarını. Bunlara insan; " ne diyeyim ben size? Nasihatten almıyorsunuz bari müsibeti önemseyin" diye kızası geliyor. 

 Sabah erken saatte başlayan ve en fazla on dakika sürmesi gereken yere yaklaşık kırk dakikada geldik. Bu defa da park sorunu vardı. Eşim;"sen gir içeri ben arabayı park edip geliyorum" dedi. İçeri girdiğimde kayıt bölümünde sonunu kestiremediğim bir kuyrukla karşılaştım. Orada hep söylediğim sözü hatırladım;" Bilim ne kadar ilerlerse de, bilgisayar çağında, teknolojik gelişmeleri yakalasak da zihniyetlerimiz değişmediği müddetçe, bir arpa boyu yol alamayız" dedim yine kendime. Bizim kuşak özellikle seksenli yılları hatırlayanlar kuyruğu iyi bilir... 
  Böyle, insanların kalabalık olduğu yerlerde uzaktan izlerim onları. Gergin, stresli, solgun ve yorgun bir hali vardı sırada bekleyenlerin.  Buna sebep, kuyrukta önden sıra kapabilmek için sabahın köründe gelmiş olmalarıydı belki de... Görevli memurun da hastalardan pek farkı yoktu. Onun da stresli yorgun bir hali vardı. Zira kayıt yaparken hastalarla anlaşmada sıkıntı yaşıyor karşılıklı ağız dalaşı yapıyorlardı... Sonunda sıra bana gelmişti. Kaydımı yaptırıp ilgili servisin kapısının önüne geldim. Bu defa kuyruk olmasa da kimi koltuklarda oturmuş, kimi de kapının önünde dağınık bir şekilde bekliyordu. Onları gören, muayene başlamış zannediyordu. Oysa daha doktor bile gelmemişti. Gözüm, kapının üzerindeki bilgisayar monitöründe kayan adlara takıldı. Ara, ara  kendi adımı buldum sonunda.
  Bir vakit sonra doktor geldi.  Biz kenarda beklerken içeri bir grup girdi. Kim bunlar?diye yanımdaki hastalarla birbirimize sorduk. Biraz sonra içeriden hemşire çıktı."İlaç yazdıracaklar girsin" diye yüksek sesle bağırdı. Peki içeri girenlerin numarası kaçtı?         Kimler girmişti içeriye? Meçhul!!! bilmiyoruz. Hemşireye;"bizim sıra ne zaman gelecek?" diye sorduğumda, "bekle sıran gelince ben çağıracağım" dedi. Peki bu numaraları neden veriyorlardı ki? Madem sıraya onlar koyacaktı? Neden ilaç yazdıracaklara ayrı numara, sonuç gösterecek olanlara ayrı, muayane olacaklara ayrı numara vermezler ki? herkes yerini bilirdi diye bir düşünce geçti içimden. Neyse ki zamanını bilmediğim bir anda ismimin söylendiğini işittim. Hemen içeri girdim, selam verdim. Ben, doktorun bir hafta önce istediği efor testini çektirmiş ve  sonucunu göstermek için bunca zorluğa katlandım. Doktor sonuca baktı. "Zorlandınız mı?" diye sordu. "Evet" dedim...  Doktor Hanım; "Bu durumda anjiyo yapmamız gerekecek" dediğinde şaşkınlıktan ne diyeceğimi bilemedim."Karar verince haber ver"dedi. "Peki dedim" odadan çıktım. Eşimle görüştüğümde o da şaşırdı. İnternetten araştırmaya başladık. Korkulacak bir şey olmadığını, on on beş dakikalık bir operasyon olduğunu öğrendik.
  Bizim çocuklar sağlık konusunda çok hassaslar. Onlara nasıl söyleyeceğimizi düşünürken, durumumdan haberdar olan arkadaşlarım aradılar. Sonucu öğrenince onlar da şaşırdı. Benden hemen karar vermememi, başka doktorlara da görünmemi istediler. Ben, beni tedavi eden doktora haksızlık olur düşüncesiyle önce kabul etmek istemedim. Eşim, kızlarım ve arkadaşlarım ısrarcıydı. Hatta bana önerdikleri doktorun adını verdiler. Randevu aldım arkadaşlarımın önerdiği doktora da muayene oldum. Devlet hastanesinin doktoru bana hiper tansiyon, kalp kapakçığında kayma teşhisiyle anjiyo yapılması gerektiğini ısrarla söylerken, özel hastanedeki doktor; ne kalp kapakçığı, ne de tansiyonla ilgili bir sorunumun olmadığını söylediğinde çok şaşırmıştım. Devlet hastanesi doktoru bana kalp ve tansiyon ilacı da vermişti. Akıllılık edip ilacın prospektüsünü okuduğumda çok fazla yan etkilerinin olduğunu gördüm ve ilacı içmedim. Çünkü ben de bir yanlışlık olduğunu düşündüm. Zira tansiyonumun hiper olacak şekilde yükseldiğini hiç hatırlamıyordum. 
 Eşimle ve kızımla "verilmiş sadakamız varmış. İyi ki ilaçları içmemişim" diye sevinerek eve geldik.
    Nefes almada sıkıntım vardı. Ara ara nefesim sıkışıyordu. Bu şikayetle gittiğim devlet hastanesinden kalp hastası ve hiper tansiyonlu biri olarak çıktım. Peki biz kime güveneceğiz? Özel doktora gitme şansı olmayan insanımız, olmadığı bir hastalığın tedavisini mi görecek? Bu durumu kim düzeltecek.?

  Her şeye rağmen nur içinde yatsın babaannemin dediği gibi " Allah oraya kimseyi düşürmesin, oranın da yokluğunu göstermesin" diyor sağlıklı huzurlu günler diliyorum herkse. 

Muhabbetle,
Hanife Mert

8 yorum:

  1. Hastaneye bir kere düşünce kolay çıkamıyor insan. Yazdıklarınız gerçekten kime güveneceğiz dedirtti.

    YanıtlaSil
  2. Ebemkuşağı evet maalesef git gel insanın ömrü gidiyor. Sağlam insan o havayı teneffüs edince oradaki hastaları görünce psikolojik olarak etkileniyor insan. bir de yanlış tedavi insanların güvenini yok ediyor. Yorum için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Yazıyı okurken gerçekten üzüldüm,
    Rahatsızlığınızdan dolayı size çok geçmiş olsun diyorum Hanife Hanım.
    Bahsettiğiniz benzer durumlar farklı yerlerdeki doktorlar tarafından, farklı hastalıklara
    yanlış teşhis koymaları nedeniyle
    insanların sağlığı ve hatta hayatı ile oynandığı gerçeği çoğu zaman karşımıza çıkar.
    Bir kaç yıl önce devlet hastanesinde ağrıyan belime fıtık teşhisi konmuş, acil ameliyat olama gerektiği
    söylenmişti.
    Ben de sizin gibi söylenenleri dikkate almadım.
    Ameliyat filan olmadım.
    Ağrıda geçti (üşütme nedeniyle kas ağrısı),
    Fıtıkta !
    Neden yanlış teşhis konuyor.
    Farklı düşünce ve görüşler ileri sürülebilir.
    Benim söyleyeceğim ise doktorların, uzmanı oldukları hastalıklar konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları,
    yeterli araştırmayı yapmadıkları,
    muayenehanelerinde sadece ilaç yazmakla her şeyin bittiğini sandıklarıdır.
    Elbette bu düşüncem her doktor için geçerli değil,
    işini çok iyi bilen ve özveri ile yapanlara sözüm yok.
    Lakin , tek kelime ile şahsen ben çoğu doktorun verdiği ilaçlardan bıkıp usanmış bir olarak,
    kimi uzman doktorlara güvenmiyorum.
    Tekrardan geçmiş olsun.
    Trafik konusuna gelince,
    maalesef ülkemizin içinden çıkılmaz bir gerçeği.
    Özel ehliyet kursları var olduğu sürece de yeterli bilgi, deneyimi olmayanların ehliyet aldığı bir ülkede farklı bir durumla karşılaşmak zaten olanaksız.


    YanıtlaSil
  4. Hüseyin Hocam çok teşekkür ederim. Size de geçmiş olsun. Hoş olmayan bu olayı yazarak benzer duruma düşenleri bilgilendirmek ve dikkat çekmeyi amaçladım. Biraz bilinçli olup her ilacı ya da konan her teşhisi başım gözüm üstüne deyip kabul etmemeliyiz. En azından araştırmalı, bir iki doktorla görüşülmeli diye düşünüyorum. Aksi halde sosyal medyada veya basında okuyoruz yanlış ilaç tedavilerin yol açtığı olumsuzlukları. Arkadaşlarım tarafından özel hastaneye gitmem önerildiğinde devlet hastanesini tercih etmiştim. Hem gözlemlemek bilgi sahibi olmak ve güvenmek istemiştim. Bir musibet bin nasihatten evladır demişler. Öğreniyoruz hocam, hemde yaşayarak. Eşim ehliyet sınavlarında MEB'nı tarafından görevlendiriliyor. Bu konuda baya hassas olduklarını biliyorum. Ancak sanırım insanlar ehliyeti aldıktan sonra nasılsa ehliyetimi aldım deyip kuralları hiçe sayıyorlar mı acaba diye düşünüyorum. Tabi herkes için değil bu düşüncem. Yorum için tekrar teşekkür ederim. Saygılar, selamlar.

    YanıtlaSil
  5. of ya geçmiş olsun bizim ülkenin halleri aman evet tek doktor yetmez bizdeee.

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten sağlık çok önemli. Çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  7. deeptone çok teşekkür ederim. İnsan için en önemli olan sağlık maalesef önemsenmiyor. Bu anlamda dikkatli olmak ii araştırmak gerekiyor diye düşünüyorum. Canım sağlıklı günler diliyorum. Sevgiler sana...:)

    YanıtlaSil
  8. EĞİTİM PINARI çok teşekkür ederim. Elbette sağlık çok önemli. Sağlımız giderse yaşamın tadı olmuyor. İnsan her şeyini kaybediyor. Size de sağlıklı huzurlu günler diliyorum. Sağolun.

    YanıtlaSil

Halimiz Ortada

  Dün, uzun süredir görüşemediğim bir arkadaşım aradı beni. Görüşmememizin özel bir nedeni yok. Hayat gailesi işte... Kendimizi öylesine kap...