10 Ocak 2023 Salı

YENİ KİTABIM YOLCULUK ÇIKTI!




Uzun bir aradan sonra merhaba diyerek yeni döneme başlamak istiyorum. Bir süredir bloğumdan ve   değerli blog arkadaşlarımdan uzak kaldım. Sebebine gelince; kısmen özel ancak temelde genel...

Bildiğiniz gibi insan yaşamı tek düze değildir. İnsanın kimi zaman sevinç, kimi zaman hüzün, kimi zaman da tatlı heyecanlar yaşayacağı gibi, vicdanını sızlatacak, canını acıtacak, hatta kanını donduracak kadar üzüntü, öfke yaşaması da muhtemel... Ülkemizin içinde bulunduğu durum hepinizce malum. Onları tekrar dillendirmeye ne gerek var...

 Benimle ilgili olan değişimden bahsedeyim sizlere. Fırçadaki Son Şiir/ Bir Orhan Veli Romanı adlı kurmaca biyografik romanımı biliyorsunuz. Geçen yıl temmuz ayında çıkarmıştım. Ardından vakit kaybetmeden dördüncü kitabımın hazırlıklarına başladım. "Bu ne acele? Ardından atlı mı kovalıyor? diye düşünebilirsiniz. Bu durum sanırım edebiyat dünyasına geç girmiş olmanın eksiğini hissediyor olmamdan kaynaklı olsa gerek.

Düş Batımı, Bakış Acısı ve Fırçadaki Son Şiir kitaplarımda olduğu gibi  "Yolculuk"  kitabımın da yayımlatma süreci beni oldukça zorladı. İnanın ülkemizde kitap çıkartmak, deveye hendek atlatmaktan daha zor. Her şeyde olduğu gibi artık yayınevleri de işi ticarete dökmüşler. Kitap basımı için istedikleri paraları duysanız dudaklarınız uçaklar. Onların benden istedikleri parayla biz şuan ki  oturduğumuz evi satın almıştık. Varın ötesini siz düşünün...

Yayınevlerinin istediği parayı ödemedim tabi ki. Bunun olanağı yoktu. Aralarında vicdanlı yayınevleri de yok değil hani. Uyanış Yayınevi bunlardan biriydi. Makul bir sözleşmeyle anlaştık. Tabi bu arada benim sevincime diyecek yoktu...

Kitabım 22 Aralık 2022'de raflardaki yerini aldı. Çiçeği burnundaki yeni kitabım "Yolculuk" diğerlerinden farklı olarak kişisel gelişim tadında bir kitap. Bu kitabı yazma nedenimden kısaca bahsedeyim. Toplum olarak, bireyler olarak hayat gailesine öylesine kaptırdık ki, “kendimizi” unuttuk... Yaşamın amacını  sadece yemek yemek, para kazanmak, işte çalışmak ve günlük rutine bağladığımız işleri yapmak olarak algıladık ve bundan öteye gidemedik.

 Oysa yaşamımızı sağlıklı bir şekilde sürdürmek için, sağlıklı bir ruh yapısına ihtiyacımız vardır.  Bunun için se kendimize zaman ayırarak vicdanımızın sesini dinlemek, ruhumuzu dinlendirmek, onun isteklerine kulak vermek gerekir. Yaşamı anlamlı kılmanın temel nedeni sağlıklı bir ruh yapısına sahip olmak  değil mi? Bu yaşam şartlarında pek olası gibi gözükmese de olanaksız değildir...

Ben de bu düşünceyle okurlarıma nefes aldırmak amacıyla “Yolculuk” kitabımda kişiye kendine yönelmesini, kendini tanımasını, kendisine zaman ayırmasını, kendini sevmesi ve kendisiyle barışık yaşaması için kapı aralamaya çalıştım. Anlayacağınız bu kitapla okur kendi iç dünyasına yolculuk yapacak...

Kitabımı  yaşanmış öykülerden kurguladım, filozofların sözleriyle de süslemeye çalıştım. Uyanış Yayınevinden çıktı. 160 sayfalık çabuk okunabilecek bir kitap. Kişisel gelişim kitaplarını sevenlerin beğenebileceği bir kitap diye düşünüyorum.

Tekrar aranızda olmaktan mutluluk duydum.

 Yolculuk Kitabı Arka Kapak Yazısı:

Hani bazen hayat üzerimize  çöreklenir de  nefes alamaz hale geliriz ya, her şey üst üste gelmiştir. Bundan dolayı iç dünyamızda tarif edemeyeceğimiz sıkıntılar, hüzünler yaşarız. Hani dokunsalar ağlayacak gibi oluruz ya bazen, içimizden hiçbir şey yapmak gelmez. Kendimizi çaresiz, mücadelesiz onca kalabalığın içinde yapayalnız hissederiz. Her şeyi olduğu gibi bırakıp kaçmak isteriz hani... Bizi tanıyan bilen olmayan bir yere kaçıp gizlenmek, yok olmak isteriz.  

Bu düşünce insanın kendinden kaçma isteğidir. Peki ama insan kendinden kaçabilir mi? Ya da insan neden kendinden kaçmak ister?

İnsanın bu denli kendinden uzaklaşmak isteği, onun yaşadığı toplumun dayattığı yaşam tarzı ve devamında oluşan duygu birikiminin insan ruhunda yarattığı olumsuz etkinin bir sonucudur.

Her insan, hayatını kendi istediği şekilde özgürce yaşamak, onu istediği gibi düzenlemek ve denetlemek ister. Peki kaçımız yaşamak istediğimiz hayatı yaşama cesaretini  gösterebiliyoruz? Yaşadığımız hayat gerçekte yaşamak istediğimiz hayat mı? Hayatımızla ilgili verdiğimiz kararlarda özgür müyüz?

İşte tüm bu ve benzer soruların yanıtını bu kitapta bulacaksınız. Ayrıca bu kitapta okurlarıma; iç dünyasına yolculuk yaptırarak oradaki kendini tanımasına, anlamasına, sevmesine ve kendisiyle barışarak, mutlu yaşaması için bir kapı aralamaya çalıştım. Peki siz  kendinizi tanımaya, anlamaya ve sevmeye var mısınız?



 

 

 


18 yorum:

  1. Merhabalar Hanife Mert.
    Bir kitabınız daha yaynlandı. Sizi tebrik ederim. Hem kitap yazmak, hem de yazdığınız kitabı bir yayınevi aracılığıyla yayınlatarak piyasaya sürmek, bana göre öyle kolay başarılacak işlerden değildir. Ben kendi nam-ı hesabıma söylüyorum, ben asla beceremem de yapamam da. Bu başarılı kitap çalışmalarınızdan dolayı sizi tekrar kutlarım. Okuyucusu çok olur inşAllah.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey,
      Evet dördüncü kitabım da çıktı şükür. Çok teşekkür ederim. Kesinlikle yazdığınız kitabı yayımlatmak çok zor. Çok sancılı bir süreç. Yayınevleri ticarete dökmüşler işi. Onlarla mücadele etmek kolay değil. Aslında yapabilirsiniz. Hele de ilk kitabınızı çıkartın. Birileri okusun çok mutlu olursunuz. Bir taraftan da bir sonraki kitabı hazırlamaya başlamak istersiniz.
      Tekrar teşekkür ediyorum Recep Bey. Sağ olun. Esenlik dileklerimle.

      Sil
    2. Teşvikiniz için çok teşekkür ederim. Benim daha yayınlayabileceğim bir kitap çalışmam bile yok. Bu nedenle bu iş bana göre değil demek istedim.

      Sil
    3. Nasıl isterseniz Recep Bey. İleride böyle bir çalışma düşünürseniz elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. Bilginiz olsun.

      Sil
    4. Bana bu konuda yardımcı olma nezaketinizden dolayı çok teşekkür ederim. Böyle bir çalışmam olursa, elbette sizin engin tecrübelerinizden yararlanmak için mutlaka size başvuracağım.

      Sil
    5. Merhaba Recep Bey, çalışmanız olduğunda zevkle elimden ne gelirse yardımcı olurum. Kolay gelsin.

      Sil
  2. Mersin'de yaşarken yüz yüze ilk tanışmamızı, sonra eşlerle birlikte bizim evde buluşmamızı hatırlıyor musunuz ? Daha sonra kitap tanıtım gününe gelişimi. Engeller çıkınca tüm isteğimize rağmen ev ziyaretine gelemeyışimizi...
    Artık Mersin'de değil, İzmir-Urla'da yaşıyoruz. Kitap yazıp yayınlamadaki çabanıza, enerjinize hayranım.
    Tüm çabama ve birikimlerime rağmen ben ikinci kitap olayını gerçekleştiremedim. İlk ve tek kitabım "Geriye Kalan" Mersin Alzheimer Derneği yararına satışa sunulmuştu.İkinci kitap için birikimim olmasına rağmen hiçbir yayınevi ile görüşmedim de.
    Bu güzel yolda sağlam adımlarla ilerlemenizi diliyorum. Hayırlı olsun.
    Selam sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatırlıyorum evet Makbule Hanım. İzmir Urla'ya taşınma nedeninizi bilmiyorum. Ancak orada mutlu olmanızı diliyorum. Teşekkür ediyorum.
      Sağlık ve esenlik dileklerimle.

      Sil
  3. Yeni kitabınız hayırlı olsun Hanife Hanım, okuru, satışı bol olsun inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim çok sağ olun. Sevgiler.

      Sil
  4. Sizin adınıza çok sevindim. İnsan aslında her şeyden kaçmak istediği vakit kendini aramak istiyordur diye düşünüyorum. En yakın zamanda kitabınızı okumayı isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru düşünüyorsunuz. Teşekkür ederim, sağ olun.

      Sil
  5. Hayıyrlı, uğurlu, okuru bol olsun Hanifeciğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Müjdeciğim, sağ ol canım benim. Bloga giremediğim için mesajını geç gördüm. Sevgilerimle canım, öpüyorum bücürüğü de seni de..

      Sil
  6. Kitabınız umarım istediğiniz etkiyi yaratmıştır okurlarınızda. Bir de bence arada bloğa da yazın. Bir yazarın hayatından kesitler okumak ilgi çekici olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle sayfama uğradığınız için çok teşekkür ederim. Aslında çok haklısınız, ara ara da olsa bloğumda paylaşımlar bulunmam gerekiyor. Önceleri neredeyse her gün mutlaka bir şeyler paylaşır, paylaşılan yazıları okur yorumlardan. Son zamanlarda bu biraz zorlaştı. Zaman mı çabuk geçiyor? Yoksa benim mi meşguliyetim arttı, bilemiyorum. Pek fırsat bulamıyorum. İlginize teşekkür ederim. Fırsat buldukça paylaşımlarda bulunacağım. Sağlık ve esenlik dileklerimle.

      Sil
  7. Kitabınız hayırlı olsun, özellikle bu çağda kendini bulmayı bekleyen onca insan varken bu kitabı çıkartmanız harika olmuş. Umarım kendini arayanlara, nerede arayacağını bilmeyenlere ışık olacak bir eser olur ve umarım birçok kişiye ulaşır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Öncelikle sayfama hoş geldiniz. Çok teşekkür ederim. Bu çağda kendini bulmayı bekleyen insanlar için yayımlattığım kitabıma ulaşanlar yararlandığını, hatta başucu kitabı olduğunu söyledi. Ancak dediğim gibi onca kitabın çıktığı günümüzde her kitaba ulaşmak sıkıntı olabiliyor. Ben de elimden geldiği kadar ulaşılır hale getirmek için çaba harcıyorum.
      sağlık ve esenlik dileklerimle..

      Sil

Halimiz Ortada

  Dün, uzun süredir görüşemediğim bir arkadaşım aradı beni. Görüşmememizin özel bir nedeni yok. Hayat gailesi işte... Kendimizi öylesine kap...