4 Şubat 2013 Pazartesi

Ben En Çok İnsandan Korktum

                                                  
Durup durup bana sorma

Bunu bilmek kolay değil
İnsan doğduk insan ama
İnsan olmak kolay değil 

Ben en çok insandan korktum anne 
En çok insandan
Okudukça tarih kitaplarını
Yüzyıl savaşlarını kardeş kavgalarını
Bir saltanat uğruna kıyılan canları
Ve okudukça bugün
Gazetelerin cinnet sayfalarını
Tanıdıkça her gün biraz daha
İnsan adlı insancıkları
Ve yaşadıkça hala bu çağda
Taş devrinin mağara adamlarını
Ben en çok insandan korktum anne
Ben en çok insandan 

Bir düşün anne bir düşün
Atılan bombaları
Patlayan silahları
Yaşadığımız açlığı acıları savaşları
Bir vuruşta kesilen başları
O keskin kılıçları o cellatları
O katliamları o vahşetleri
Ve ardından yükselen çığlıkları
Bir düşün anne
O kefensiz bebeleri çocukları
Hapishanelerde işkenceleri copları
Bir düşün tankları tüfekleri topları
Ben en çok insandan korktum anne
En çok insandan 

İsyanlarım tarifsiz acılarım sahipsiz
Şerefini şerefsiz ben ne satanlar gördüm
Gördüm ahlar çekeni gördüm boyun bükeni
Bir yandan da her yeri cennet sayanlar gördüm 

Şefkate muhtaç gördüm sevgiye muhtaç
Gözü doymaz gönlü aç ben ne yamyamlar gördüm
Gördüm sevgiye muhtaç gördüm sefkate muhtaç
Gözü doymaz gönlü aç ben ne yamyamlar gördüm 

İnsan değil mi anne
Emeğini ekmeğini çalan insanoğlunun
Suyunu bulandıran
Dostuna çelme takan
Sırtından vuran
Yollara mayınlar döşeyen
Bütün köprüleri yıkan 

İnsan değil mi anne
Kendi ozanına kıyan
Sazını kıran
Şairini sürgüne vuran
Sesini sözünü kesen en haklı olanın 

Ah anne ah
Boşuna günahını almışız hayvanların
Masallarda anlattığın devlerin canavarların
İnlerin cinlerin ejderhaların
Hiçbiri bu kadar korkunç değil be anne
Baksana yaptığına insanların
Ah dili olsa bu gecelerin bu sokakların
Haykırsa katili kim bu masum kurbanların
Ve bir bir indirse maskesini bu sahte kahramanların
Bu yalan yüklü karanlık suratların 

Ah anne
Onlar ki sadece
Adı insan soyadı insan
Gel gör ki çoğu
İnsanlıktan noksan be anne
İnsanlıktan noksan
Dünyada kim var anne
Kendi soyuna bu kadar düşman
Ve bu kadar pişman 

Ben en çok insandan korktum anne
En çok insandan 

Ahmet Selçuk İlkkan

14 yorum:

  1. tam su an ki ruh halime uygun bir siir oldu cok tesekur ediyorum paylasiminiz için.

    YanıtlaSil
  2. Ben teşekkür ediyorum Eda hanım. Okuyan gözlerinize gönlünüze sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Hiç böyle olacağını düşünmezdim, ama artık ben de önce insandan korkar oldum Hanife'cim.
    Yazık, feci...

    YanıtlaSil
  4. Haklısın Nurtencim.. "İnsan görünülü yaratıklar" İnsanlıktan nasibini alamayanlar korkutuyor maalesef canım.
    Teşekkürler, sevgiler..
    Hoşça ve dostça kal.

    YanıtlaSil
  5. Hanife ben siire biraz uzak kalmis biriyim ve bu guzel bir okadarda dogru satirlari iceren siir icin cok tesekkur ediyorum..Ne kadar guzel yazilmis kaleme alinmis..insan urperiyor okurken bile..Paylasimin icin sagol canim..sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Sevgili dost bahçesinden lezzetler benim de şiir konusunda bir denemem olmadı. Lakin yazılanları okumasını çok seviyorum. Evet Ahmet Selçuk İlkkan içinde bulunduğumuz durumu çok güzel ifade etmiş. Kalemine yüreğine sağlık. Senin de okuyan gözlerine sağlık arkadaşım.
    Sevgi ve selamlarımla..

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar,

    Ben de hep insandan korktum ve hala da korkuyorum. İnsana, insandan başka bir mahluk zarar veremez ki zaten. Bu nedenle Cenab-ı Allah'a "Ben sadece sana kul olmak istiyorum, kuluna kulluk ettirme Rabb'im" diye dua ederim.

    Ahmet Selçuk İlkkan'ın bu güzel, anlamlı ve duygu yüklü dizelerini bizlerle paylaştığınız için çok teşekkür ederim.

    Şiiri, Anadoluya ait bir anonim ezginin enstrümental formuyla süslemeniz de pek güzel olmuş. Çok sevdiğim ezgilerden biridir bu. Hele de sözleri...

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun efendim, saygılarımla.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Recep Bey,
    haklısınız insan olmak çok önemli.. Her şeyi yapan insan.
    Duanıza ben de amin diyorum.
    Siz de Allah'a emanet olun,
    saygılar.

    YanıtlaSil
  9. hanifem ne güzel yazi olmus .
    ellerine saglik:))))

    YanıtlaSil
  10. Teşekkür ediyorum, Ayşeciğim. Okuyan gözlerine sağlık canım...:))

    YanıtlaSil
  11. Ben de...ben de!
    Ençok insandan korktum...
    kediye, köpeğe, bebeğe tecavüz ediyorlar nasıl korkmazsın!..
    sevgilerimle canım
    kocaman öptüm

    not: Bücürük iyiye gidiyor ablası..:)

    YanıtlaSil
  12. Hoş geldin Müjdeciğim... Özlemiştim seni canım.:)) Haklısın eğer insan insanlıktan nasibini almamışsa, insanlığın yüz karası olur. Aşağıların da aşağısı olur.
    Allah bizleri insanlığa faydası dokunan güzel insanlardan etsin, inşaallah.
    Bücürüğün iyi olmasına da çok sevindim, Müjdeciğim. Allah size bir daha göstermesin.
    Ben de ikinizi de kocaman öptüm canım, kucak dolusu sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  13. Merhaba canım, ben de en çok 'Gözü doymaz gönlü aç yamyamlar'dan, bir de en makbul kul kendisi sananlardan çok korktum, korkmaya da devam ederim.
    Güzel gönüllü arkadaşıma en içten sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  14. Merhaba ahestebestem,
    Hani derler ya gözünü toprak doyursun diye. Bazı insanların gözü doymuyor. İnsan nefsine esir olursa her şey beklenir o insandan..
    Çok teşekkür ediyorum sevgili arkadaşım öpüyorum,
    sevgilerimle.

    YanıtlaSil

YENİ KİTABIM YOLCULUK ÇIKTI!

Uzun bir aradan sonra merhaba diyerek yeni döneme başlamak istiyorum. Bir süredir bloğumdan ve   değerli blog arkadaşlarımdan uzak kaldım. S...