18 Kasım 2012 Pazar

Bir Çocuk İçin Zaman Sevgi Demektir




Genç bir adam ceza evini boylamak üzereymiş. Yargıç onu çocukluğundan beri tanıyormuş ve ünlü bir yazar olan babasıyla da tanışıyormuş. Sulh yargıcı,
-“Babanı hatırlıyor musun?” diye sormuş.
Bu soruya
-“Onu oldukça iyi hatırlıyorum” şeklinde cevap vermiş.
Suçlunun vicdanını yoklamaya çalışan yargıç şöyle demiş:
-“Mahkum edilmek üzereyken ve şu anda mükemmel bir insan olan babanı düşünürken, onun hakkında net olarak ne hatırladığını anlatır mısın?“
Bir sessizlik olmuş. Daha sonra yargıç beklenmeyen bir cevap almış;
-“Öğüt almak için yanına gittiğimde, yazdığı kitaptan başını kaldırarak bana baktığını ve “Çek git başımdan; çok meşgulüm !” dediğini hatırlıyorum. Ona arkadaşlık etmek için yaklaştığımda bana dönerek “Çek git başımda oğul; bu kitabı bitirmeliyim !” derdi. Sayın yargıcım siz onu büyük bir yazar olarak hatırlarsınız fakat ben onu kaybedilmiş bir arkadaş olarak hatırlıyorum”
Yargıç kendi kendine söylenmiş;
-“Yazık ! Kitabı bitirdi ama oğlunu kaybetti ! ”

Çocuklar her şeyin farkındadır. Sizin ona çok zaman ayırmak istediğinde olup olmamanız önemli değildir. Zira onu oyuncağa boğmak, pahalı hediyelerle gönlünü almak, öpücüklerle karşılamak, eğitim konusunda ona üstün imkanlar sunmak, ya da sosyal açıdan her türlü avantajı sağlamak için verilen uğraşlar; onunla birlikte sevgi ile bütünleşerek geçirilen  zamanın yerini tutmayacaktır. Çünkü çocuk onunla geçireceğiniz zamana bakarak, onu sevip sevmediğinizi bilecektir. İşte bu nedenle anne ve babalar, çocuklarına olan sevgilerini onlara zamanlarını vermekle göstermelidirler. Zira bir çocuk için zaman sevgi demektir.



14 yorum:

  1. offf ne zalimlik:((sevgisiz yetişen çocuğun sonradan hapse düşecek hale gelmesine şaşmamak lazım:(((ben Bücürük bir ara perdeye asılıp kornişi yere indirdiğinde bile üzülmesin diye kızmadım:((sevgi her şeyin başı çocuk olsun,kedi,köpek olsun.

    Bu arada resim bana bir şeyi hatırlattı çok üzüldüm:(
    epey oluyor bir belgesel izlemiştim kutup ayılarıyla ilgili aynı böyle anne ve iki yavru vardı..kar beyaz:((yiyecek arıyorlardı ama yoktu...çok yol yürüdüler sonunda bir yavru dayanamadı düştü,öldü:((anne nasıl üzülmüştü,bir süre yanında kaldı yavrusunun, bırakıp gitmeye kıyamadı:((of ne ağladım ne ağladım işte böyle zamanlarda deist oluyorum ben..

    neyse canım öpüyoruz çok..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. İşte meselede bu zaten canım benim, herkese iyi olmak, herkesin sevdiği olmak insanların tek derdi bu oldu son zamanlarda, neden herkesi mutlu etmeye çalışıyoruz ki!
    Eşimizi ,dostumuzu çocuğumuzu,sevdiğimizi mutsuz edip, en sevilen olacağımız sanıyoruz. çok iyi cevap vermiş Çocuk, aslında çocuğun suçlu olmasına sebep babası bile olabilir, Egosunu tatmin etmek yerine çocuğuna biraz ilgi verseydi, kendi ideallerinin peşinden gideceğine oğlunun ideallerini sorsaydı şimdi böyle olmazdı.
    Çok mu doluyum bu konuda ne:)))
    kocaman öptüm canım ablam...

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle haklısın Müjdeciğim sevgi her şeyin başı... Özelikle çocuklarımıza, bebeklerimize, yavrularımıza sevgimizi asla ihmal etmemeliyiz.Onlara kesinlikle zaman ayırmalıyız. Aksi halde hikayede görüldüğü gibi sonu mahkemede, hapishanede biten üzücü olaylar.
    Canım benim senin yüreğinde taşıdığın sevgiyi konuşmaya gerek yok.Allah gönlüne göre vesin her şeyi. Resim benim de çok hoşuma gitti, o nedenle koydum. Ayrıca seni üzdüğüm için de üzüldüm.
    İşte böyle dünya, herkes bir şeylerin peşinde varlığını sürdürmeye çalışıyor.
    Canım ben de ikinizi çok öpüyorum, sevgilerimi gönderiyorum..

    YanıtlaSil
  4. Maalesef siyahkuğum insanda ki hırs bazen her şeyin önüne geçiyor. kariyer edinme, meşhur olma gibi. Bazen iyi bir yazar olmak iyi bir baba olmak anlamına gelmiyor.Tercihleri iyi yapmak lazım.
    Sıkıntı hepimizde ortak, senin de benzer sıkıntıların olabilir. Hasılı çocuklarımıza, ailemize gereken zamanı ayırmalı,bazen işimizi bir kenara bırakmayı bilmeliyiz. Canım güzel yorumun ve katkılarından dolayı teşekkürler, öptüm seni sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. üzülme:)nereden bilecektin ki..tesadüf her kutup ayısı ve yavrusu resmi görünce o belgesel aklıma gelecek...senin sayfan olmasa gazete veya tv de izlesem de...hatta hiç görmesem de aklımdan çıkmıyor o izlediklerim...melek olup kurtuldu diye tesellim...:(
    sevgilerimle öptüm canım
    Bücürük de gardropun tepesine çıktı orada uyuyor:)) ben onun yerine öpüyorum:)

    YanıtlaSil
  6. hüüznlü şeyleri pek sevmiyorum :((
    uzak duruyorum :((

    YanıtlaSil
  7. Ne diyeyim Müjdeciğim canım benim. Allah o güzel yüreğinin karşılığını versin inşaallah. Canım benim..:( Bücürkte yaramaz mı nedir, öyle gardropun tepesinde filan uyuyor.:))ben de iknizi kocaman öpüyorum canım..

    YanıtlaSil
  8. G.şirinem hüzün de hayatın bir parçası değil mi? Nasıl mutluluk varsa, mutsuzlukta var. tatlı varsa acıda var. Sevgi varsa sevgisizlikte... bu silsile devam eder gider. Canım hayatta her şey tersi ile kaim. Herşey biz insanlar için...Öyle değil mi? Canım öpüyorum seni sevgilerimi gönderiyorum. Mutlu huzurlu günler diliyorum..

    YanıtlaSil
  9. Harika bir yazı...Tek kelime ile mükemmel...Çocuklar yaşam nehrinde var olan geleceğimizdir. Çocuklar sevgidir. O nedenle sevgi selinden yıkanmak lazım. Yıkanmayanlarada sormak lazım "siz hiç sevgi selinden yıkandınız mı" diye.

    YanıtlaSil
  10. Bazen bakıyorum bazı anne babalar çocuklarını daha iyi yaşatabilmek için durmak bilzmeksizin çalışıyorlar. Elbet para da lazım ama burada da anlatılmak istendiği gibi onlara zaman ayırıp onlarla vakit geçirmek bence bu hayatta onlara verilecek en güzel hediyedir. Çok güzel bir paylaşım canım yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. "Çocuklar yaşam nehrinde var olan geleceğimizdir. Çocuklar sevgidir. O nedenle sevgi selinden yıkanmak lazım." Teşekkür ediyorum Hüseyin Hocam...

    YanıtlaSil
  12. Nursalkımım ben de çok güzel yorumun için çok teşekkür ediyorum..Çünkü gerçekten en pahalı giysiyi alıp giydirmek, en pahalı oyuncakları almak, en güzel yemekleri yedirmek, çocuğun anne-babası ile geçireceği bir saatin kazandıracağını denk değildir...
    sevgilerimle canım.

    YanıtlaSil
  13. Kesinlikle doğru.
    Ablam oğlunu ilkokula yazdırdığı gün öğretmen bir konuşma yapmıştı velilerle. "Çocuğunuz ev niye pis demez, çamaşırlar niye yıkanmadı demez, yemek niye mükemmel demez, sadece sevgi ve ilgi ister. Okuldan gelen çocuğunuza sevgiyle sarılın, yeterli ve kaliteli vakitgeçirin yeter" demişti.
    Ben de bu öğretilerden hareketle çocuğm özellikle küçükken böyle davranmaya çalıştım. Faydasını da gördüm.
    Canım, çok güzel bir yazıydı, sağol.
    Sevgilerimle, öpüyorum.

    YanıtlaSil
  14. Gerçekten de öyle. Bir çocuk için yapılması gereken en önemli şey, ona zaman ayırmak ve onun özel olduğunu hissettirmek. Onunla özel şeyler paylaşmak, hem çocuğun kendisini çok önemli biri hissetmesine, ve hem de değer verilen biri olduğu hissini duymasını sağlayacaktır.Dolayısıyla da karakteri üzerinde olumlu gelişmelere sebep olacaktır.
    Teşekkür ediyorum canım, katkıların için. ben de öpüyorum. sevgiler canım.

    YanıtlaSil

YENİ KİTABIM YOLCULUK ÇIKTI!

Uzun bir aradan sonra merhaba diyerek yeni döneme başlamak istiyorum. Bir süredir bloğumdan ve   değerli blog arkadaşlarımdan uzak kaldım. S...