16 Temmuz 2012 Pazartesi

Hayatın İçinden Satır Araları.. TATİL



Yaklaşık bir haftadır bloğuma girip siz değerli dostlarımın paylaşımlarını okuma ve yorumlama fırsatını bulamadım. Ara ara tesadüf ettiği zamanlarda da genel olarak bakabildim.

Bizim tatil demiyeyim, aile ziyaretimiz bu defa çok plansız proğramsız alelacele oldu.Hani hepimizin bildiği bir deyim vardır, “iki ayağını bir papuca sokmak” tam da böyle başladı. Eşimle Anamur’a  gitme tarihini netleştirememiştik. Geçen hafta Salı günü öğleye doğru, ben kahvaltı hazırlamaya koyuldum, eşim ekmek alma düşüncesi ile evden çıktı. Ben kahvaltı masasını hazılamıştım ki, eşim telefonla  aradı. Hemen valizi hazırlayın ve çarşıya gelin ben bilet aldım, otobüsle Anamur'a gidiyoruz!. Ben şaşkın birazda tedirgin bir durumda alelacele valizi hazırladım. İlk aklıma gelen şeyleri yaptım ve kızımla evden çıktık.. yaklaşık onbeş- yirmi dakika sonra otobüs geldi ve bizim ilginç Anamur yolcuğumuz başladı..

Yolcuğumuz başladı, başlamasına ama, bende de ardı arkası kesilmeyen soru silsilesi başladı.Öncelikle almayı unuttuğum şeyler gelmeye başladı bir bir aklıma. Telefonu almışım, şarj cihazı kalmış, fotoğraf makinesi alınmış, şarj cihazı unutulmuş, unuttuğumuz daha neler. Sonrasında klasik sorular;acaba, tüpü kapattım mı, balkon kapılarını kapattım mı, elektiriği kapattım mı, kahvaltılıkları dolaba yerleştirdim mi? Sonu “mi” ile biten soru cümleleri öylesine meşgul etti ki zihnimi, o güzelim doğa ve deniz manzaralarını izleyip huzur bulma zevkinden beni mahrum etti.. Artık yapılabilecek bir şey yoktu. Çünkü artık yolculuk başlamıştı.. Anamur'da yaklaşık bir hafta kaldık.Mersin'e döndüğümüzde gördüm ki; tüm endişelerim, kafama takılan sorular yersizmiş. Her şey yerli yerinde..İşte kadın olmak, eş olmak, anne olmak böyle bir şey dedim.Koskoca evin ailenin yuvanın sorumluluğu senin üzerinde..Bilinç altımıza öylesine yerleşmiş ki, sorumluluk duygusu. Evde Düzen ve intizamın sağlanması için özel çaba gerekmiyor. O düzeni zaten farkında olmadan sağlıyorsun.. Bu yolculuğun ardından, sizlere Anamur hakkında küçük bir bilgi vermek isterim..


Masmavi denizi, çam kokusuyla, ormanlarla kaplı harika doğal güzelliklere sahip bir ilçe Anamur. Meşe, çınar, kavak, çam ve daha pek çok çeşit ağaç ve bitki çeşitleriyle donanmış zengin bir doğal yapısı var.
Anamur, Mersin iline bağlı turistik bir ilçedir. Anamur’un Yıllık sıcaklık ortalaması 20-24 derece civarında, nüfusu ise 60 bini aşkın.
Anamur ilçe olmasına rağmen aslında il olmaya aday nitelikte. Akdeniz bölgesinin de önemli turistik bölgelerinden biri.


Anamur’un Tarihi

Anamur antik çağlara kadarki geçmişinde sırayla Kizuvatlalılar, Hititler, Asurlular ve Persler’in egemenliğine girer. Anamur, MÖ 333 yılında Büyük İskender’in burayı ele geçirmesiyle Makedonya Krallığı’na bağlanır ve “Anemurium” ismini alır.
Anemurium’un anlamı ise “Rüzgarlı Burun” dur. Anamur, MÖ 1. yüzyılda Roma, ardından Bizans egemenliğine girer ve Bizans döneminde tekrar inşa edilir.

Anamur daha sonraları sırayla Arap, Bizans’, Anadolu Selçuklu, tekrar Bizans ve Kilikya Ermeni Krallığı’nın eline geçer. Anamur, Selçuklu hükümdarı Alaaddin Keykubat’ın, Ertokuş Bey’i kıyı şehirlerinin alınmasıyla görevlendirmesi sonucunda, 1228 tarihinde Selçuklu’nun 1243 tarihinde tekrar Kilikya Ermeni Krallığı’nın, 1275 tarihinde Karamanoğlu Beyliği’nin elinde bulunur ve 1471 tarihinde ise Osmanlı İmparatorluğu Anamur’u fetheder.

Anamur Yaylaları
Anamur’da halk, yazın 40-45 dereceye varabilen çok sıcak zamanlarda, Torosların yüksek serin kesimlerindeki küçük yayla köylerine giderler ve 3 ay gibi bir süre burada kalırlar. Anamur İlçesi’nde yayla turizminin yaygınlaşmasıyla, yaylaların altyapıları da tamamlandı.

Yayla köylerinde halen gelenksel mimariye uygun olarak taştan toprak damlı, tek gözlü, içinde ateş yakma yeri (ocaklık) ve baca yer alan, bir veya iki pencereli olarak da yapılmakta. Bu evlere evcik adı verilmekte.

Yeni modern yapılar inşa edilirken de eski evler tamamiyle yıkılmayıp, toprak damlara beton dökülmek sureyitle, pencerelere de demir panjurlar eklenir.

Anamur İlçesi’nin en kalabalık yaylası Abanoz Yaylası’dır. Diğer bilinen Anamur Yaylaları ise Akpınar Yaylası, Kozağacı Yaylası, Kaş Yaylası, Elbalak Yaylası, Halkalı Yaylası, Çandır Yaylası, Bodrum Yaylası’dır.


Anamur’un Tarihi, Gezi, Turistik Yerleri

- Mamure Kalesi

- Anamurium antik kenti

- Titiopolis antik kenti

- Ak Camii

- Ala Köprü

- Ören beldesinde bulunan tarihi evler

- Anamur Müzesi

- Azıtepe

- Pullu milli parkı

- Dragon Vadisi

- Anamur hamamları

- Anamur mağaraları



Anamur’un Köyleri

Akine Köyü, Emirşah(Ceritler) Köyü, Karadere Köyü, Alataş (Kızılkilise) Köyü, Kaşdişlen Köyü, Malaklar Köyü, Çeltikçi Köyü, Bozdoğan Köyü, Ovabaşı(Frenk) Köyü, Korucuk Köyü, Aşağı Kükür Köyü, Yukarı Kükür Köyü, Lale Köyü, Çaltıbükü Köyü, Çamlıpınar Köyü, Çamlıpınaralanı Köyü, Çataloluk Köyü, Demirören (Melleç) Köyü, Evciler Köyü, Güleç (Orhana) Köyü, Karaaga Köyü, Köprübaşı (Ferizler) Köyü, Sarıağaç Köyü, Güngören(Teniste) Köyü, Karaçukur Köyü, Sarıdana Köyü, Kızılaliler Köyü, Gercebahşiş Köyü, Karalarbahşiş Köyü, Güneybahşiş Köyü, Pınarlar Köyü, Vinç Köyü, Kılıç Köyü, Ormancık Köyü, Sugözü Köyü, Boğuntu Köyü, Çukurabanoz Köyü, Uçarı Köyü, Kaledran Köyü.
Yolunuz Antalya tarafına düşerse, Akdeniz'in incisi Anamur'a uğramadan, gezmeden geçmeyin..
Hanife Mert

11 yorum:

  1. Canım merhaba,
    Ne güzel olmuş, apar topar seyahat! Ben çok severim böyle gidişleri. Gerçi evet, sorular kafayı durmadan meşgul eder, alacağın keyfi azaltır belki ama, yine de severim. Ne güzel bir yer Anamur. Şanslısın vallahi. Zaten deniz olan her yeri çok severim ben. Sevgilerimle, öpüyorum Hanife'ciğim.
    Hoşgeldin...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Nurtenciğim..
    Evet biraz apar topar oldu ama sonu güzel bitti..Anamur'lu değilim ama en az Anamur'lu kadar çok severim. Doğa, tarih, deniz öylesine içiçe ki; orada insanın canı asla sıkılmaz.denizi ben de çok severim.. Özellikle balık tutmayı. Gerçi bu gidişimizde pek fırsat olmadı, tutamadık. Ama Mersin'de eşimle birlikte tutarız.. Balık tutmakta insanı zihnen inanılmaz derecede rahatlatan bir spor..Canım çok teşekkür ediyorum, öpüyorum seni.. Hoşçakal..

    YanıtlaSil
  3. canım benim öncelikle hoşgeldin...
    paylaştığın kareler harikaydı...
    anamuru gerçekten bende çok merak ettim...
    yani gözleirmi alamadım desem yeriidr...
    oooh ne güzel gezdiniz geldiniz...
    evet anne olmak başka birşey değil mi?....
    herşeyi düşünmek...
    sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ediyorum, Gurme Şirine. Hoş buldum.Ayrıca sayfama misafirliğin ve güzel yorumun için.. öpüyorum, sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. ben teşekkür ederim tatlım benim...
    ben de öptüm....
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Anamur'u görmedim. Lakin Atlas dergisinden ve gezi dergilerinden takip ettiğim olmuştur. Zaten branşım itibariyle de (Coğrafya) Türkiye'yi görmesem de az çok bilirim. Lakin sizin tanıtımınız gerçekten akıcı olmuş. Elinize sağlık. Tatile çıkmanın tatlı telaşı her daim sizin yaşadğınız gibi yaşanmakta sıklıkla. Sorumlu olan illaki gidişinde düşünür acaba şunu yaptım mı, musluğu kapattım mı diye. Güzel bir yazı. Severek okudum. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Seyahat biraz ani ve programsız olunca bazı eksik ve aksaklıklar kaçınılmaz oluyor.
    Anamur'u kendimce kısa bir özet halinde, sizlere tanıtmaya çalıştım. Ben teşekkür ediyorum Hüseyin Hocam,beğeniniz ve değerli yorumunuz için..selam ve saygılar..

    YanıtlaSil
  8. Anamuru çok severim en çokda sakinliğini, her sene bizde gideriz oralara ,anamurdanda mersine geçeriz,
    tatile çıkış şekliniz aynı bizim usülden, yarım saate kadar geliyorum diyen bir telefon, koşuşturma ve yarım saat sonra yolculuk, ben her ne kadar beceremesemde anneler ortalığı toparlayıp kapatıp evi çıkabiliyor:)

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel, Anamur'u ben de çok severim.Eşim Anamur'lu, kısmen ben de..Öyle apar topar seyahatleri pek sevmiyorum, aksi halde gittiğim yerde rahat olamıyorum.. Yazımda belirttiğim soru yumağına takılıyorum..:)Biz de Mersin'de yaşıyoruz..Mersin'i de çok severim..Hobilerimiz arasında ortak nokta varmış..:) sizi tanıdğıma memnun oldum.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel yerler gezmişsiniz, ruhunuz dinlenmiştir, sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. siyahkuğum Anamur bizim yani eşimin memleketi.Ben de çok severim. Tam bir tatil beldesi..

    YanıtlaSil

YENİ KİTABIM YOLCULUK ÇIKTI!

Uzun bir aradan sonra merhaba diyerek yeni döneme başlamak istiyorum. Bir süredir bloğumdan ve   değerli blog arkadaşlarımdan uzak kaldım. S...