3 Mayıs 2012 Perşembe

En Değerli Değer Yargılarınız Nelerdir?



Toplumda değerli olarak görülen, herkes tarafından değeri kabul edilen
maddi ve manevi din, ahlak, namus, para, mevki, rütbe,makam, vicdan gibi kavramlar vardır. Bunlardan hangisinin diğerlerinden daha iyi, daha değerli olduğu kişilere,
toplumsal yapıya göre değişir. Zamana ve zemine göre kimi değerler alçalır, önemsizleşir, kimi değerler ön plana çıkar, yükselir.
Kimi insanlar değer kazanayım, değerimi herkes takdir etsin derken alçalırlar, kimi de kişiliğini erdem ve özveri gibi değerlerle donatarak gönüllerde taht kurar.
Aşk, sağlık, özgürlük çok değerli şeylerdir ama ne yazık ki değerlerini
onları yitirdikten sonra anlarız.
Bir insan paraya çok önem veriyorsa eğer, para kazanmak için ister istemez başını eğer. Bu da onun değerini düşürür. Başı dik olarak gezmek istiyorsak maddi değerlerden çok manevi değerlere yönelmeli, üç kuruşluk çıkar elde etmek için
beş kuruşluk adamların önünde eğilmemeliyiz.Bir kişinin değeri değer verdiği şeyler kadardır.
İnsani ilişkilerde içtenlik, dürüstlük, dostluk en değerli kavramlardır. Bu kavramlara uyanlar daha çok değer kazanırlar; bencil, çıkarcı, duygu ve düşünce yoksulu kişiler ise var olan değerlerini azalttıkları gibi zamanla dibe çakılırlar.
Değerimiz giyim kuşamla, rütbeyle, makamla artmaz. Ziya Paşa’nın dediği gibi, “altın işlemeli palan vursan eşek yine eşektir” Değerin eski adı kıymettir. Altının kıymetini sarraf bilir.
Namık Kemal, Hürriyet Kasidesi’nde ;  “yere düşmekle cevher kıymetinden bir şey kaybetmez diyor.”
Günümüzde ne yazık ki iş ayağa düştü, ayaklar kafanın yerine geçti, değer yargıları
değişti; Bilim ve sanat adamları yerlerde sürünürlerken, futbolcular, artistler, şarkıcılar el üstünde tutuluyorlar, hayranları tarafından omuzlara alınıyorlar. Bilginlerin, sanatçıların değerlerini ancak onlar öldükten sonra anlıyoruz...
En değerli şey nedir sorusu çoğu zaman kafamızı kurcalamıştır. Değer güzellik
açısından ortaya konulduğuna göre, gelin, değerli değerlerimizi bu açıdan dile getirelim:

En güzel köprü; Gönüller arasında kurulandır
En güzel göz ; Her şeye sevgiyle bakandır
En güzel söz; Yalansız olandır
En güzel ateş; Benliğimizi ısıtandır
En güzel çiçek; Sevgiliye armağandır
En güzel ırmak; Dost bahçesine akandır
En güzel ağız ;Gerçekleri konuşandır
En güzel yol; Hasret kavuşturandır
En güzel kol; Zalime karşı kalkandır
En güzel el  ;Bilgiye, kültüre uzanandır
En güzel kapı ;Mutluluğa açılandır
En güzel kalem ;Doğruyu, iyiyi, güzeli yazandır.
---------



14 yorum:

  1. Yüreginize saglik,cok güzel paylasim,blogunuzda harika papatyalar kir cicekleri icim acildi.

    YanıtlaSil
  2. :) Çok teşekkür ediyorum, her zaman beklerim, sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir yazı Hanife'ciğim, (var ya alışkanlık hep Yaren'ciğim diyesim geliyor:)bu saydığın değer yargılarından ençok ahlak/vicdan benim için önemli...zaten o ikisi olunca diğerleri kendiliğinden gelir..
    sevgilerimle...:)

    YanıtlaSil
  4. :) Fark etmez Müjdeciğim, Yaren de çok sevdiğim bir isim.İçinden hangisi geliyorsa onu de.. Evet kesinlikle ahlaklı ve vijdanlı insan aynı zamanda namusludur,merhametlidir,canlı cansız varlıklara merhamet eder, adildir,doğrudur, sevgi doludur, hoşgörülüdür..Bak esas ana temel ahlak ve vijdandandan geçiyor, diğerleri onun etrafında dönüyor.. Teşekkürler canım dğerli düşünceleirn için.. sevgiler öptüm..

    YanıtlaSil
  5. unutmuşum, para,mevkii, makam ise değer olarak bile görmüyorum:))makamlar değer olamaz,o makamda oturan kişi değerli ya da değersizdir...bu arada din bir değerdir, değer verenlere dinlerin bildirdiğine uyuyorlarsa saygı duyarım ama sahtekarlarsa sıfırdır benim için..ahlak ve vicdan olunca din olmasa da olur diye düşünüyorum hatta...belki tüm insanlar ahlaklı vicdanlı olsaydı Allah dinler göndermezdi (gerçi belki göndermemiştir de biliyorsun bu konuda agnostiğim emin değilim tam)
    ben de öptüm...:)

    YanıtlaSil
  6. Çok, çok güzeldi Hanife'ciğim. Yüreğine sağlık. Okumaktan keyif aldım. Bu akşam o kadar büyük bir rehavet ve sıkıntı vardı ki içimde, dağıldı, sağolasın. Sevgilerimle canım.

    YanıtlaSil
  7. sevgili hanifecim kendi işimi yapmaya başladığımdan beri neredeyse 1 yıl olmak üzere, biliyormusun çoğu insan para için kendi kimliklerini kişiliklerini karakterlerini ve ruhlarını çoktan satmışlar, ve bende hayretler içerisinde kalıyorum, öyle küçülüyorlar öylesine acizleşiyorlarki söyleyecek söz bulamıyor insan, bazen çok sinirleniyorum gelip kendi sayfama kusuyorum ama düzelmiyor hiç bir şey, olduğuyla kalıyor insanlar..maneviyatımı kaybetmek istemiyorum kesinlikle, para uğruna en değerli şeyimi kaybedersem yaşamanın manasını yitirmiş olurum biliyorum, kucak dolusu sevgilerimle, hayırlı cumalar :)

    YanıtlaSil
  8. Evet Müjdeciğim, maalesef bizim değer olarak bile kabul etmediğimiz para, mal, makam birileri için herşeyin üstünde olabiliyor.Zaten biz güzel ahlak, vijdan, sevgi, din gibi dğerlerimize sıkı sıkıya bağlı kalmış olsa idik, şimdi '' NERDE BU İNSANLIK'' diye arayış içine girmezdik. Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  9. Nurtenciğim ne kadar mutlu oldum anlatamam.. Zaten paylaşımlarımızın amacı da bu değil mi? Kendimizi rahat huzurlu hissetmek. Bir nebze de olsa şu dünya kargaşasından uzaklaşıp farklı görmeye ve düşünmeye ve de huzurlu hissetmeye vesile olmak değil mi? sevgileirmle canım arkadaşım seni kocaman öpüyorum.Hep huzurlu ve mutlu ol..

    YanıtlaSil
  10. Evet maalesef haklısın gülçinciğim..İnsanları yaşam felsefesi değişti. Değer yargıları değişti.kimse senin kişiliğinle,edebinle,ahlakınla, huyunla,insanlara, canlılara verdiğin değerle,şefkat ve merhametinle, hoşgörünle,doğruluğunla,dürüstlüğünle bilginle,başarılarınla kısaca ağzınla kuş tut istersen ilgilenmiyor, önemsemiyor bu özelliklerin sena değer katmıyor. Genelleme yapıyorum.. İçinde çok güzel duygular taşıyan ve bu incileri baş tacı olanları tenzih ediyorum. Ama işi kötüsü bizleri muzdarip eden, derinden üzen bu olumsuz düşüncelere sahip kişilerin sayısı günden güne artış göstermekte.. Bir açıdan baktığımızda bu insanlar taptıkları para yada güç, mevki, makam, giyim, kuşam gibi öncelikli değerler insana huzur getirmiyor. Bunu bir anlasalar. İşte sık sık sorarız İnsanlık nerde, insanlık kalamdı diye şikayet ederiz. İşte insanlık bu bahsettiğimiz değerler arasında kayboldu..Oyüzden gülçinciğim herkes bu düşüncede diye bizde sahip olduğumuz güzel değerlerimizi başak şeyle ikame edecek değiliz. biz bu dğerlerimize sıkı sıkıya bağlı olalım, mümkün mertebe imkanlarımız doğrultusunda gödüğümüz yalnışları düzeltelim, örnek olalaım..Hiç bir katkısının olmadığını düşünsek bile kendimize olan saygımız, ve huzurumuz adına yapmalıyız.. Canım çok teşekkür ediyorum değerli yorumun için. Ben hala kumanda panelinde senin yazılarını göremiyorum..fırsat buldukça sayafana girip bakıyorum..sevgilerimle kocaman öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  11. blog sayfasının sol köşesinde okuma listemin içerisindesin ben görebiliyorum seni, belki ayar gerekli, onu denedim ama belki senin sayfa ayarlarında küçük bir düzeltme olabilir yinede
    hiç sorun değil, ne zaman gözüne çarparsa gir buyur, sayfam gönülden açık, öpüyorum :)

    YanıtlaSil
  12. Hyırlı cumalar arkadaşım,çok güzel bir paylaşım ,sana ne zaman gelsem çok güzel şeyler öğrenip gidiyorum:) bazen bildiklerimizi daha güzel bir dille dinlemek okumak daha iyi anlamamıza sebep oluyor ,sevgilerimle yüreğine sağlık...

    YanıtlaSil
  13. Anlayışına çok teşekkür ediyorum gülçinciğim..Ben de öpüyorum seni,sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Seninde cuman hayırlara vesile olsun inşaallah, siyahkuğum..Birşeyler öğreniyor olman ya da bildiklerininin daha farklı bir açıdan görmeni sağlıyor olması beni çok mutlu ediyor..Teşekkür ediyorum, öpüyorum.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil

YENİ KİTABIM YOLCULUK ÇIKTI!

Uzun bir aradan sonra merhaba diyerek yeni döneme başlamak istiyorum. Bir süredir bloğumdan ve   değerli blog arkadaşlarımdan uzak kaldım. S...