17 Nisan 2012 Salı

Üzülürsün!!

Image Hosted by ImageShack.us

Cahil ile dost olma: İlim bilmez, irfan bilmez, söz bilmez; üzülürsün….
Saygısızla dost olma: Usul bilmez, adap bilmez, sınır bilmez; üzülürsün.
Aç gözlü ile dost olma: İkram bilmez, kural bilmez, doymak bilmez; üzülürsün,
Görgüsüzle dost olma: Yol bilmez, yordam bilmez, kural bilmez; üzülürsün.
Kibirliyle dost olma: Hal bilmez, ahval bilmez, gönül bilmez; üzülürsün.
Ukalayla dost olma: Çok konuşur, boş konuşur, kem konuşur; üzülürsün.
Namertle dost olma: Mertlik bilmez, yürek bilmez, dost bilmez; üzülürsün.
 
— İlim bil, irfan bil, söz bil.
— İkram bil, kural bil, doyum bil.
— Usul bil, adap bil, sınır bil.
— Yol bil, yordam bil.
— Hal bil, ahval bil, gönül bil.
— Çok konuşma, boş konuşma, kem konuşma.
— Mert ol, yürekli ol.
— Kimsenin umudunu kırma.
 
Sen seni bil; ömrünce bu yeter sana.
[ Şeyh Edebali ]

8 yorum:

  1. — İlim bil, irfan bil, söz bil.
    — İkram bil, kural bil, doyum bil.
    — Usul bil, adap bil, sınır bil.
    — Yol bil, yordam bil.
    — Hal bil, ahval bil, gönül bil...
    Yüreğine sağlık sevgili yaren..iyi akşamlar

    YanıtlaSil
  2. Şeyh edabali'nin bu söylemlerini gerçekleştirmek için günümüzde artık gerçekten yürek lazım. Doğrusun; diğeri değil. İlim irfan sahibisin; küçümserler. Sebatkârsın, güleryüzlü, dost canlısısın; umursamazlar. Usul ve adabı uygularsın; geri kafalı derler. Yol yordam bilirsin; hadi ordan derler. Hal, ahval dersin; sana ne sözü yüzüne çarpar. Konuşmazsın; niye susuyorsun, susma sustukça sıra sana gelecek derler. Konuşursun; ukâla derler. Mertsin; namert karşına çıkar. Bence çok zor o öğretileri uygulamak artık. Ben nedenini yukarıya yazdım. Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ediyorum naliyacığım.. Sana da iyi akşamlar..

    YanıtlaSil
  4. Hüseyin Bey, insanlarla olan diyalogla ilgili siteminizde, serzenişinizde çok haklısınız. Ancak şu var ki; insanlara bir fikri, bir düşünceyi,kısaca kendimizi ifade edebilmek, yada insanları memnun etmek hiçte kolay değil..Kaldı ki, günümüz insanın her şeyde mutlaka bir bahanesi vardır..Bizlere düşen de, inandığımız doğruları karşı tarafa aktarırken, kişinin eğitimini, kültürünü ve mizacını da göz önünde bulundurarak hareket etmeliyiz diye düşünüyorum..Sizin sözleriniz de en az, Şeyh Edebali'nin sözleri kadar gerçekçi.. Teşekkür ediyorum, saygılarımla.

    YanıtlaSil
  5. Çok doğru demiş Saygı değer muhterem zaat ,bu yazıyı kopyalayım sakladım çok hoşuma gitti arada okumak bana iyi gelir, sevgileriğmle güzel paylaşımlarının devamını dilerim...

    YanıtlaSil
  6. Arada okumak hepimize iyi geliyor, kendimizi yeniliyoruz adeta.. siyahkuğucuğum teşekkür ediyorum. Elimizden geldiğince paylaşmaya gayret ediyoruz.. esenlikler diliyorum canım..

    YanıtlaSil
  7. İnsanın dostunu doğru seçmesinin ne kadar önemli olduğuna dair,süper bir yazı gerçekten...

    YanıtlaSil
  8. Evet aynen öyle haklısınız.. Çok güel gerçekçi öğütler..Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Halimiz Ortada

  Dün, uzun süredir görüşemediğim bir arkadaşım aradı beni. Görüşmememizin özel bir nedeni yok. Hayat gailesi işte... Kendimizi öylesine kap...